Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2553361
Onze nieuweling is een echte dief. Aangezien wij dit niet gewend zijn van onze andere dieren, hadden wij een dichte zak oliebollen op het aanrecht gelaten (met zelfs nog een zak daarom) en zijn wij naar bed gegaan.

Vanmorgen waren de 2 zakken stuk. De poes heeft net niet een halve oliebol naar binnen weten te werken!

Ik heb de da al gebeld en die zegt dat er niets aan te doen is, maar dat het wel giftig is..

Hoeveel rozijnen moet een kat van 3 kilo eten om nierfalen ed te krijgen? Is er echt niets wat ik kan doen?

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan.. We laten normaal eigenlijk nooit wat slingeren, maar zijn ook niet super oplettend omdat de rest van de dieren nooit stelen..
#2553395
Ik weet niet of iedere giftige stof per definitie nierfalen veroorzaakt. Als de DA zegt dat er op dit moment niets meer aan te doen is, zou ik dat voor waar aannemen.
Ik denk dat het beste is wat je kunt doen op dit moment is zorgen dat er extra water staat of extra water door het voer heendoen.
En zorgen voor een schone kattenbak en genoeg grit in huis, aangezien de kans op diarree of stinkende stront aanwezig is.

Ik hoef hier overigens ook geen eten te laten slingeren, ook geen (dichte) zakken met eetbare waar. Sien wil altijd alles even proeven, ook dingen die niet zo eetbaar zijn. Voor brood ed gebruik ik een gewone broodtrommel, dat is te lastig om open te maken. Verder een voorraadkast met katveilige sluiting nemen.
#2553402
Brood zit gewoon in een la die zwaar open gaat. Alles wat in een dichte la of dichte kast zit, laat ze met rust. Maar voor de rest is het echt oppassen met haar.. Dat vind ik wel erg vervelend moet ik zeggen, want mijn andere dieren stelen (op mijn andere poes en slagroom na) echt niet. Ik kan met mijn herder naar de slager gaan, een verse worst in zijn bek geven en weer naar huis lopen. Thuis geeft hij het dan ongeschonden aan mij (en krijgt hij natuurlijk wat lekkers).

Mijn andere poes wil nog wel eens wat slagroom stelen, maar dat is gewoon een kwestie van opletten (ze haalt het niet uit de koelkast) en het is niet giftig.

Op hoop van zegen dan maar.. Gelukkig zaten er niet zo heel veel krenten/rozijnen in en heeft ze niet alle 10 de oliebollen op gegeten..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door