Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Estellev
#2540751
Hi allemaal,

Mijn ridgeback reu is nu bijna 8 maanden.
Vorige maand woog hij 40 kilo. Hij is mooi slank.

Ik gaf hem toen 1500gram per dag. Nu ben ik al een weekje naar 1000 gram gegaan. Ik heb het idee dat hij ondanks het een groot verschil is op allebei goed doet en op gewicht blijft.

Wat zijn de richlijnen qua hoeveel procent hij momenteel bij 8 maanden moet hebben zodat hij niks tekort komt in het opgroeien?
En wat zijn de richtlijnen bij 9 maanden enz. ?

Alvast bedankt,

Groetjes
Door Juul
#2540762
Falco (ridgeback kruising) heeft altijd relatief veel gegeten, tot aan 1600/1700 gram per dag. Ik kon pas gaan afbouwen toen hij ongeveer een jaar was, anders werd hij echt te mager. Hij eet nu in de winter nog 1000 gram.

Kijk naar je hond. Als je denkt dat je teveel voert, zou ik afbouwen met 100 of 200 gram en dat 1 á 2 weken volhouden en dan bekijken of ie nog steeds te dik is of te mager wordt. En dan weer aanpassen. Van 1500 naar 1000 gram vind ik erg drastisch, zeker in de winter. (Of hij moet ernstig overgewicht hebben).
Meestal zie je het snel genoeg.
#2545987
Idd, kijk naar je hond. Richtlijnen zijn richtlijnen en geen in steen gebeitelde wetten. Het gaat erom hoe je hond het doet. Rond 8 maanden zie je vaak dat grotere rassen een tijd minder hard groeien en dus ook minder nodig hebben. Gewoon goed in het oog houden en als hij gaat afvallen de hoeveelheid weer opvoeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door