Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ollga
#2529581
Hallo,

Ik ben met mijn 6 honden overtuigd barfer. Inmiddels heb ik afgelopen jaren 4 nestjes gehad (verschillende teefjes). 2 bevallingen liepen voorspoedig en 2 bevallingen verliepen met weeenproblemen. Afgelopen nacht is mijn hond bevallen van 8 gezonde puppen via keizersnede omdat geen enkele weeenaktiviteit vertoonde Ze is 2 x ingespoten met een weeenopwekker zonder resultaat. Nu krijgen mijn honden tijdens de drachtigheid altijd groene (vette variant) Carnibest. Nu weet ik dat "geberek aan weeenaktiviteit" met calciumtekort te maken kan hebben. Ik vraag me af of er anderen zijn met dezelfde ervaring. Ik begin me nu af te vragen of ik, mocht ik ooit nog eens een nestje krijgen, het teefje weer op de Carnibest zal zetten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Door tessa
#2529584
Nja, ik weet het niet hoor.
Ik heb nu ook wel een nest liggen via een keizersnede, ook met te weinig weeenactiviteit.
Maar ik geloof niet dat dat door de kvv zou komen.
Heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat dat er eventueel mee te maken zou kunnen hebben :-\
Laatst gewijzigd door tessa op ma 03 dec 2012, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2529683
Goed dat je dit noemt. Het was mij nl ook opgevallen. Eerste nest werd ook een keizersnee en het 2e nest ging vrij traag voor een o zo energieke teef.
Door Lizzy
#2529706
tessa schreef: Nja, ik weet het niet hoor.
Ik heb nu ook wel een nest liggen via een keizersnede, ook met te weinig weeenactiviteit.
Maar ik geloof niet dat dat door de kvv zou komen.
Heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat dat er eventueel mee te maken zou kunnen hebben :-\
Wat at jouw teef?
Door Lizzy
#2529707
MargaS schreef: Goed dat je dit noemt. Het was mij nl ook opgevallen. Eerste nest werd ook een keizersnee en het 2e nest ging vrij traag voor een o zo energieke teef.
En de jouwe?
Door Lizzy
#2529708
Ollga schreef: Hallo,

Ik ben met mijn 6 honden overtuigd barfer. Inmiddels heb ik afgelopen jaren 4 nestjes gehad (verschillende teefjes). 2 bevallingen liepen voorspoedig en 2 bevallingen verliepen met weeenproblemen. Afgelopen nacht is mijn hond bevallen van 8 gezonde puppen via keizersnede omdat geen enkele weeenaktiviteit vertoonde Ze is 2 x ingespoten met een weeenopwekker zonder resultaat. Nu krijgen mijn honden tijdens de drachtigheid altijd groene (vette variant) Carnibest. Nu weet ik dat "geberek aan weeenaktiviteit" met calciumtekort te maken kan hebben. Ik vraag me af of er anderen zijn met dezelfde ervaring. Ik begin me nu af te vragen of ik, mocht ik ooit nog eens een nestje krijgen, het teefje weer op de Carnibest zal zetten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Interessant. Wat aten die twee teefjes die wel een goede bevalling hebben gehad?
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2529757
Mijn teefjes kregen beide verschillende kvv-soorten.

Aanvulling: Bevalling begon rond 5 uur. De eerste 2 werden vlot na elkaar geboren. De 5de om 9 uur. Om 1 uur s'nachts calcium gespoten. Om half twee weer 2 vlot na elkaar en de laatse s'morgens om 8 uur.

Bij de eerste teef waren na de 4e pup totaal geen weeen meer. Piton en calcium deden helemaal niets. Uiteindelijk dus de keizersnee.
Laatst gewijzigd door MargaS op ma 03 dec 2012, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#2529883
Tanja eet normaal barf, maar tijdens de dracht en lactatie periode kvv.
Dit zijn verschillende merken door elkaar maar de hoofdmoot is carnibest, alle smaken
Door Lizzy
#2530034
En toch kan ik me haast niet voorstellen dat het van de KVV is gekomen.... Carnibest is overigens ook nog eens 1 van de merken dat werkelijk grondig onderzocht is, door diverse instanties (die het daarom ook adviseren). En het Ca/F gehalte is gewoon goed.

Ik denk ook dat als calcium werkelijk de oorzaak is geweest van weeenzwakte, bij jou MargaS de pups dan wel geboren zouden zijn na de calciumspuit... En aangezien dat niet gebeurd is, verwacht ik eigenlijk dat de oorzaak ergens anders moet liggen....

Wat bedoelen jullie eigenlijk met "geen weeen meer" want na een aantal pups kan de teef natuurlijk een pauze van een paar uur nemen (zelfs wel tot 5 uur of langer). Bleven jullie teven onrustig, dat jullie besloten hebben om in te grijpen?

Overigens is weeenzwakte ontzettend erfelijk. Ik weet niet of jullie teven uit lijnen komen waar er vaker moeders/oma's/over grootoma's met de keizersnede zijn verlost?
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2530088
Hier hebben beide teefjes Carnibest, Energique, Lotgering maar expres ook Smuldier, vanwege toegevoegd calcium, gekregen.
Teefje met de keizersnee had ongeveer 7 uur geen weeen meer gehad en dan ook helemaal niks. Was heel rustig. Maar er was duidelijk te zien dat er nog (4) puppen in zaten.
Haar moeder en grootmoeder hebben beide 3 nestjes gehad op natuurlijke wijze zonder problemen.
Door Lizzy
#2537474
MargaS schreef: Hier hebben beide teefjes Carnibest, Energique, Lotgering maar expres ook Smuldier, vanwege toegevoegd calcium, gekregen.
Teefje met de keizersnee had ongeveer 7 uur geen weeen meer gehad en dan ook helemaal niks. Was heel rustig. Maar er was duidelijk te zien dat er nog (4) puppen in zaten.
Haar moeder en grootmoeder hebben beide 3 nestjes gehad op natuurlijke wijze zonder problemen.
Hebben ze bloedonderzoek gedaan, om ook de Ca waarde in het bloed te meten?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2537658
ik ken al jaren (7 jaar) tim van lotgering en ben er zeer tevreden over mijn 4 honden staan er al jaren op ,maar ik weet van tim dat hij ook wel eens een nest heeft en nooit geen problemen met weeenzwakte,misschien rasgebonden ? misschien tip tim even bellen en vragen hij heeft vind ik tenminste al 30 jaar ervaring met kvv en nestjes ook heel lang,hij fokt cana corso en presa canario ;)
Door Sietie
#2538326
ik heb Tannetje horen zeggen op een symposium dat ze het toch wel vaker ziet bij barfhonden, te weinig weeenactiviteit. Misschien dat zij hier een antwoord op kan geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door