Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Julianvm
#2526800
Hallo mensen,
Ik wil eigenlijk al heel lang barfen voor mijn honden. Maar zet nooit de stap richting de slager.
Ik heb kvv gevoerd maar dat willen ze niet meer.
Ik wil graag dit weekend naar de slager en wat inslaan om te proberen.
Wat is slim om te halen bij de slager.

Groeten Julian
Door Anne in Zweden
#2526862
Hoi,

Ik denk dat je beter een poelier kunt opzoeken, die hebben iets meer keus denk ik. Of heb je een slager met nog een uitgebreid assortiment?

Wat slim is om te halen, hangt ook een beetje van je honden af. Hoe groot zijn ze, hebben ze allergieën, zijn er dingen die ze niet lusten? En waarom willen ze de kvv niet meer? Hoe lang heb je kvv gevoerd (dit ivm de zuurtegraad van het maagzuur, wat ook weer van invloed is op het soort bot dat je kunt voeren als je honden beginnen te barfen).

Misschien kun je even een lijstje maken van de dingen die je slager te bieden heeft, zodat wij kunnen zeggen of het geschikt is of niet?

En heb je al een menuutje voor de honden gemaakt, ben je bekend met de verhoudingen waarin je de verschillende onderdelen van het menu (vleesbot, spiervlees, orgaan, groente) moet geven?

In principe kun je ervan uitgaan dat alles van kip en konijn voor beginnende barfers goed te doen is (maar als je kleine hondjes hebt, dan niet beginnen met kippenPOTEN, want da's nog net even te hoog gegrepen in het begin). Kwartel en parelhoen is ook goed te kauwen. Dat zijn de vleesbotsoorten waarmee je kunt beginnen. Voeg daar spiervlees aan toe (van rund/paard/kip/kalkoen/wild, wat je maar wilt) en iets van orgaan (lever en hart in ieder geval, nier zou ook goed zijn, en verder tong, maagjes, dat soort dingen). Ook pens is een mooi barfingrediënt, maar die heeft je slager waarschijnlijk niet in de vitrine liggen! ;D

Maar beantwoord eerst even de vragen hierboven, dan weten we wat meer!
Door Julianvm
#2527616
[quote="Anne in Duitsland"]
Hoi,

Ik denk dat je beter een poelier kunt opzoeken, die hebben iets meer keus denk ik. Of heb je een slager met nog een uitgebreid assortiment?

Wat slim is om te halen, hangt ook een beetje van je honden af. Hoe groot zijn ze, hebben ze allergieën, zijn er dingen die ze niet lusten? En waarom willen ze de kvv niet meer? Hoe lang heb je kvv gevoerd (dit ivm de zuurtegraad van het maagzuur, wat ook weer van invloed is op het soort bot dat je kunt voeren als je honden beginnen te barfen).

Misschien kun je even een lijstje maken van de dingen die je slager te bieden heeft, zodat wij kunnen zeggen of het geschikt is of niet?

En heb je al een menuutje voor de honden gemaakt, ben je bekend met de verhoudingen waarin je de verschillende onderdelen van het menu (vleesbot, spiervlees, orgaan, groente) moet geven?

In principe kun je ervan uitgaan dat alles van kip en konijn voor beginnende barfers goed te doen is (maar als je kleine hondjes hebt, dan niet beginnen met kippenPOTEN, want da's nog net even te hoog gegrepen in het begin). Kwartel en parelhoen is ook goed te kauwen. Dat zijn de vleesbotsoorten waarmee je kunt beginnen. Voeg daar spiervlees aan toe (van rund/paard/kip/kalkoen/wild, wat je maar wilt) en iets van orgaan (lever en hart in ieder geval, nier zou ook goed zijn, en verder tong, maagjes, dat soort dingen). Ook pens is een mooi barfingrediënt, maar die heeft je slager waarschijnlijk niet in de vitrine liggen! ;D

Maar beantwoord eerst even de vragen hierboven, dan weten we wat meer!
[/quote]

Hoi Anne.
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb drie honden een schnautzer kruising DJ van ongeveer 12 kg.
Een Jack russel kruising Diesle  van ongeveer 8 kg en een pekinees Tess van ongeveer 6 kg.
Waarom ze geen kvv meer eten is een raadsel.
Ik had altijd Carnibest maar vond het erg prijzig. Daarna heb ik nog wat andere merken geprobeerd maar dat was geen succes.
Zo nu en dan haal ik carnibest lam dat is het enige wat ze eten. Natuurlijk het duurste :biggrin2:.
Ze eten nu graag Rodi worsten, maar daar ben ik niet zo kapot van.

Gr Julian
Door Anne in Zweden
#2528325
[quote="Julianvm"]
Hoi Anne.
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb drie honden een schnautzer kruising DJ van ongeveer 12 kg.
Een Jack russel kruising Diesle  van ongeveer 8 kg en een pekinees Tess van ongeveer 6 kg.
Waarom ze geen kvv meer eten is een raadsel.
Ik had altijd Carnibest maar vond het erg prijzig. Daarna heb ik nog wat andere merken geprobeerd maar dat was geen succes.
Zo nu en dan haal ik carnibest lam dat is het enige wat ze eten. Natuurlijk het duurste :biggrin2:.
Ze eten nu graag Rodi worsten, maar daar ben ik niet zo kapot van.

Gr Julian
[/quote]

Uw?! :o :o :o Zeg maar 'je' hoor! Wij van barfplaats doen graag alsof we elkaar al jaren kennen! :D

Oké, je hebt dus vrij kleine hondjes - dan niet met dingen als kippenbouten en kalkoennekken beginnen, maar rustig aan doen, met kippennekjes, kwartels, misschien parelhoen. Later, als ze daar goed op kauwen en je ziet dat hun ontlasting geen botsplinters meer bevat, kun je daar konijnenbot aan toevoegen, en andere delen van kip (karkas, poten). Als ze moeite hebben met het kauwen, plet de botten dan even met een hamer, dan kunnen ze geen te grote stukken naar binnen werken.

Het klinkt alsof je honden de afwisseling van barf (vergeleken met kvv) wel leuk zullen gaan vinden. Lees desnoods de beginnersinformatie even door als je dat nog niet gedaan hebt ( http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html ) en dan lekker aan het knagen en kraken!

Groetjes,
Anne
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door