Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Smitje
#2516822
Hoe kan ik het beste overstappen , zat zelf te denken aan een 2maand brokken met kvv dan 2 maand gewoon kvv en dan om de dag kvv barf om zo rustig op te bouwen

Is dat wat of ??? Bvd
Door Anne in Zweden
#2516901
Hai!

Heb je deze link al gelezen? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... d,789.html

Bij een gezonde hond is zo'n lange overgangsperiode niet nodig; zelf zijn we van de ene op de andere dag overgestapt, en dat doen velen zo. Maar lees je vooral ook goed in voordat je begint met barfen, want het is niet moeilijk maar je moet wel even een paar belangrijke dingen weten!

Hier staat alle beginnersinformatie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

Niet schrikken van de hoeveelheid informatie; het is allemaal niet zo ingewikkeld als je nu misschien toeschijnt! :biggrin2:
Door Smitje
#2516933
Dat overstappen had ik niet gezien , en nee heb het al aardig door dat barf maargoed heb ook nog even voor dat de vriestkist etc komt dus tijd genoeg om veel te lezen of te vragen . Bedankt
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2516960
Als barf niet meteen kan, dan maar eerst kvv.
Maar die brokken zijn wel onzin.
Sommige fokkers die brok geven gaan wel eerst op kvv afspenen, net omdat ze daar zo mooi van opgroeien en sterk van worden. En omdat ze het gemakkelijk aanvaarden.
Dus eerst brok en dan kvv is wel de omgekeerde wereld...

Enkel als jouw pup echt enkel brok gehad heeft bij de fokker, zou je kunnen overwegen om de eerste week nog hetzelfde te geven als bij de fokker.  Simpelweg omdat verhuizen ook al zo'n verandering is en dat eten daar niet meteen bovenop te gooien. Maar ook dat hebben velen hier wel gedaan en gaat meestal ook goed.  Je pup kan het ook net zo goed net prachtig vinden: lekker eten bij de nieuwe baas en daardoor de verhuis gemakkelijker vinden.  (liefde van de hond gaat ook vaak door de maag  :biggrin2:)
Je zou ook kunnen overwegen aan de fokker te vragen om de laaste week al over te schakelen op kvv, als die daar voor openstaat. 
Door Smitje
#2517096
Ze krijgen nu brok met rodi pens of hart (rommel maargoed ze vinden het lekker) daar doen ze het goed op dus kan ik best over op kvv en dan direct door op barf
Door Martine-Tom
#2517202
Gewoon gelijk over op de kvv/barf die jij wil geven. Tom destijds ook gewoon in 1 klap over gezet.
De katten bij aankomst ook...ging prima  :)
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2517895
Ik zou ook direct de brokjes achterwege laten want waarom zou je je hond zolang iets blijven geven wat niet goed voor hem is. Met Jane mijn pup die bij de fokker ook brokjes heeft gehad heb ik dat ook gedaan, eerst een paar dagen op een goeie kvv en daarna gelijk op barf. Ze heeft nergens last van gehad integendeel zelfs en ze was er ook nog meteen dol op  :)
Wel heb ik de eerste weken de vleesbotjes (nekken en karkassen) plat gemept.

Veel plezier met je nieuwe pup !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door