Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2480180
Angelique schreef: Hepar :) Het wordt meestal ingezet bij etterige wondjes c.q. abcessen. Het bevorderd de rijping van een abces. Bij honden zie je het dan ook veel toegepast worden bij anaalklierproblemen.
oke nou het is geen etter en apces,maar kalepootjes???achter......zou het wat zijn denkje?
#2506539
Sinds een kleine week krijgt mijn hond  hepar sulphur D30. Dit moet ze een week of 8 slikken. Deze korrels heeft ze op advies van mijn dierenarts in overleg met een homepatische dierenarts.
Haar klachten zijn, flinke jeuk, dit ook aan haar voetjes, stinkende oren, nergens pus.
De dierenarts heeft in  overleg met een homeopatische da deze keus gemaakt, helemaal afgestemd op de klachten van mijn hond.
Ik heb begrepen dat de keus ging tussen hepar sulphur en nog een andere, maar dat de doorslag zou zijn hoe ze erop zou reageren. Je kan dus niet zomaar er iets homeopatisch instoppen, het moet ook bij het beeld van de hond kloppen.
Succes met zoeken  ;)
Je topic is inmiddels al wat ouder, maar wat geef je nu aan hond, ik begrijp dat je wel besteld had maar niet opgehaald, maar wat is het nu wat je geeft?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door