Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2504209
Nog even teruggekomen om mijn ervaringen te delen. Mijn pup heeft vanaf het begin bij mij Darf Eko gekregen. Hij vindt het nog steeds heerlijk, is nu 5 maanden. Heel af en toe krijgt hij ook Rodi worst (ivm meenemen), zalm en rijst bijvoorbeeld, dit lust hij ook graag. En vandaag heb ik voor het eerst FarmFoodFresh gekocht, omdat ik het toevallig ergens tegen kwam.

Hij is heel gezond, heeft een mooi glanzende vacht en goeie drollen. De laatste tijd heb ik alleen twee keer een soort roos achtig iets op zijn vacht gezien. Weten jullie waar dat vandaan kan komen?
Door Parelridder
#2504320
Zonder het te zien is het natuurlijk gissen, maar door je omschrijving dat je het 2 keer hebt gezien, denk ik aan "stress roos". Huidschilfers na.v. grote opwinding. Kan dat kloppen met de situatie? (naar een situatie met veel mensen of veel honden of iets anders voor de pup spannends/opwindends?)
Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2504416
Oh dat zou misschien kunnen. Ik zal er op letten de volgende keer als ik het weer zie. Het zijn wel hele kleine stipjes wit, niet echt 'schilfers' te noemen, maar ik weet niet of dat verschil maakt.
Hoe lang na de stress situatie zou de stress roos er dan zijn?
#2504428
Oh ja, dat zou best kunnen, roos door stress. Mijn vorige hond had dat ook: na bezoek aan de DA, als hij niet helemaal lekker was, als hij door iets erg opgewonden was geworden, na een wasbeurt enz.
De roos bleef niet lang aanwezig, maar ik weet niet meer precies hoe lang  :-\. Ik meen mij te herinneren hooguit een dag. Als hij weer tot zich zelve was gekomen, dan verdween de ''roos''.
Door Parelridder
#2504590
Da's wel heel kenmerkend voor stressroos, dat het na een dag voorbij is. Benieuwd of je in de toekomst bevestiging krijgt vanuit dat het idd n.a.v. iets stressvols/opwindends 'de kop op steekt'.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door