Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door TijgerPuck
#2498390
Heeft iemand hier ervaring met een goede oorreiniger?
Een van mijn Teckels heeft weleens last van vieze oren en soms ook echt tegen oorontsteking aan.
Ik vind al die zalfen voor in de oren echt vreselijk. Het is een kleffe troep en zet totaal geen zoden aan de dijk.

Iemand een goed advies???

Ik wil het preventief gebruiken en eventueel ook curatief als ik het idee heb dat er een ontsteking gaat ontwikkelen.

Thanx so far!
Door Alba
#2498507
Wij gebruiken zilverwater in de oren (bij mijn ras vooral na het uitplukken, hoeft bij Teckels niet). Als ze wat prut in de oren hebben (wat meestal oorpoeder is wat ik gebruik om de haartjes eruit te halen) gebruik ik een nat dun doekje om het wat schoon te maken (niet te diep!). Als de prut erg droog is wil ik ook wel eens 'voorspoelen' met zilverwater en dan schoonmaken. Daarna weer een paar druppel zilverwater erin en verder met rust laten. Werkt hier heel erg goed.

Ik heb in het begin wel eens Puur Oor gebruikt, en ik weet dat er mensen zijn met goede ervaringen maar hier had ik niet het idee dat het ook maar iets deed.
Door Whisker
#2499910
Nou ik ben ook enthousiast gebruiker van de puur oor maar nu heb ik laatst een flesje espree ear clean gekocht want zag dat het ook een natuurlijk product is en merk dat het ook prettig is voor het schoonmaken van de oren op dat moment geen echt oorprobleem dus durfde het wel aan een alternatief als men iets op natuurlijke basis zoekt om oren te reinigen.
Maar ik voor mij staat puur oor wel op nr1 ;-) ook omdat het heel makkelijk met pipet is in te brengen en 1 drup in ieder oor per week houdt de oortjes lekker schoon.

suc6 met je keuze TijgerPuck!
Door TijgerPuck
#2503777
Ik heb de Puur Oor gehaald en ga het proberen. Ik heb het net voor het eerst toegedient en de winkelier zei dat ik in het begin wel iedere dag mag druppelen. Ben nu 2 dagen bezig en het is in ieder geval geen geklieder als met zo'n zalf

Thanx Whisker
Door TijgerPuck
#2510647
Ben nu een week bezig en moet zeggen ik sta ervan te kijken hoe het werkt  :o
Super gewoon. Hij kreeg vorige week al een beetje warm vies oor. Toen begonnen met de Puur Oor en na 3 dagen werd het al minder. Nu doe ik nog 1x per dag 1 druppel en dat ga ik ook afbouwen! Dan inderdaad naar 1x per week

Thanx Whisker
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door