Moderator: Lizzy
Monique77 schreef: Daan verteert haaskarkas helemaal niet goed, maar gans gaat hier super...Ja, dat klopt wel hoor. Wij hebben hier een keer echte grote ganzen gehad (zo groot als zwanen) en die botten waren behooooorlijk hard.
Hoewel wij wel altijd kleine ganzen hebben (dus wat jonger), kan me zo voorstellen als je een enorme grote (oude) gans hebt dat de botten wat harder zijn.
pike schreef: Mijn honden hebben geen problemen met gans, maar het is wel zo dat je ganzen en ganzen hebt. Er zijn kleine soorten zoals de kolgans, die worden hier makkelijk weggegeten, en grote soorten als de Canadese, daar moeten ze meer moeite voor doen. Dan heb je oude en jonge ganzen. Oude zijn hard, jonge gansjes heb ik gehad die zijn echt zo zacht als boter. Knipte ik zo in twee als was het een kip.
Flyball-Junkies schreef: Dank jullie voor jullie reacties.De ganzenkarkassen/nekken komen van Degomeat ik heb geen idee of dat jonge of oude grote of kleine ganzen zijn.Ik heb nu maar 1 kg besteld en ga het maar gewoon proberen.
Flyball-Junkies schreef: Dank jullie voor jullie reacties.De ganzenkarkassen/nekken komen van Degomeat ik heb geen idee of dat jonge of oude grote of kleine ganzen zijn.Ik heb nu maar 1 kg besteld en ga het maar gewoon proberen.Degomeat heeft voor zover ik weet jonge ganskarkassen, wij hebben ze ook bij hem vandaan en ze wegen 1 a 2kg.
Thessa en Shanti schreef: Degomeat heeft voor zover ik weet jonge ganskarkassen, wij hebben ze ook bij hem vandaan en ze wegen 1 a 2kg.Heb ze van Richard Vers (is volgens mij ook degomeat) en ik vind ze wel heel erg kaal.
Flyball-Junkies schreef: Dank jullie voor jullie reacties.De ganzenkarkassen/nekken komen van Degomeat ik heb geen idee of dat jonge of oude grote of kleine ganzen zijn.Ik heb nu maar 1 kg besteld en ga het maar gewoon proberen.Die gaan per stuk en wegen gemiddeld ruim een kilo en de organen zitten er nog in.