Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door desree
#248402
Hallo allemaal,
ik las bij een andere vraag wat antwoorden over huistofmijt allergie. Toch zou ik graag wat meer info hebben over de resultaten van het behandelen met injecties. Is er bijvoorbeeld geen andere manier. Ik heb een witte herder met dit probleem. Verder heeft hij nergens last van en is hij kern gezond maar hij vreet zijn achterkant op van de jeuk. Ik behandel nu met Vobac om wat aan de jeuk te doen maar zou natuurlijk graag die mijt eruit stampen. Bestaat er geen huis tuin en keuken middeltje om het mee te proberen ipv gelijk nu met injecties te gaan behandelen terwijl de meningen van het resultaat daar over verschillen. Is er niet iets op homeopatisch gebied wat uitkomst kan bieden.
Ben benieuwd naar jullie reactie.
groetjes
Desree
Door Eef+Stippels
#248404
Allereerst natuurlijk je huis zo veel mogelijk huisstofmijtvrij maken. Vaak stofzuigen, vaak zijn bed wassen op 60C of meer, daar gaan de mijten dood van. Veel luchten, mijten houden van een hoge luchtvochtigheid en de luchtvochtigheid binnen is hoger dan buiten, dus als je goed lucht, wordt het binnen minder vochtig. dat is wat er zo in me op komt, misschien doe je dit al hoor.

Iets homeopatisch weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien iets voor zijn luchtwegen? Dit is wat ik vind op puurnatuur.nl voor de luchtwegen:
# Hoest - VSM homeopathie
# Allergie: huidirritatie, benauwdheid - VSM homeopathie
# All-septicum - Groene Os
# Glucosamine Complex Special - Groene Os
# Glucosamine Complex - Groene Os
# Luchtwegkruiden - Groene Os
# Luchtweg compositum - Groene Os
# Homeo-pulmil- Dolisos
# Bronchovetsan - DHU

Ik heb met geen enkel middel hiervan ervaring, ik heb het ook nog nooit nodig gehad.
Door oebaya
#248625
heb 9 jaar lang een hond bezeten met onder meer een allergie voor huisstofmijt. De prikkenkuur heeft weinig geholpen en ik heb er alleen een heel verknipte hond aan over gehouden, omdat hij zo vaak prikken moest halen.
Het enige waarmee ik het allemaal op een aanvaardbaar peil hield, was plekken insmeren met een hydrocortisone zalf. (Bij hem uitte de allergie zich nl. in plekken op de huid). Alle homepatische en andere alternatieve middelen die ik geprobeerd heb, hebben ook gefaald.
Nu bestaat er inmiddels wel een vreselijk duur spul waarmee je het huis kan dweilen en ik geloof dat je het zelfs voor de was kan gebruiken, dat de huisstofmijt dood.
Sterkte met je hond.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#248677
Volgens mij is een huisstofallergie best moeilijk te behandelen. Homeopathische middelen die nog wel eens willen helpen zijn cardiospermum, prodier huidjeuk, maar ook nosodes willen nog wel eens helpen (in dit geval dus huisstofmijt nosodes). Daarvoor moet je wel bij een homeopathisch dierenarts zijn.

Verder is het altijd goed om verse/rauwe voeding te geven. Niet dat het daarvan over gaat, maar verse/rauwe voeding verhoogd wel de weerstand.

Eveneens raad ik je aan visolie te gaan geven. Dit helpt allergieen te verminderen.
Door Rosita
#249724
Mijn Ammy heeft ook een huisstofmijt allergie en het is inderdaad moeilijk om zelf te behandelen. In de winter is het minder erg dan in de zomer vanwege de verwarming en droge lucht. Soms wil het wel helpen om geen tapijt te hebben en een leer bankstel ipv stof. Ook iedere dag een schoon kleedje in de mand en natuurlijk goed stofzuigen kan helpen. Voordat Ammy hier last van kreeg stond hij al 2 jaar op vers en hadden we al parket, een lederen bankstel, iedere dag een schoon kleedje, enz. Wij zelf konden dus niets meer in huis veranderen. Ook heb ik vorig jaar zomer Ammy nog extra visolie, borageolie en vit E gegeven. Tevens allerlei homeopathische middelen zoals prodier huidjeuk enz. Niets hielp behalve antibiotica. Toen zijn we dus maar begonnen met de injecties. Ammy krijgt nu eens in de 4 weken van mij zelf een injectie (1 ml) van het spul waar hij allergisch voor is. Hij heeft tot een dag of 2 na zijn injectie wel meer jeuk, maar sinds de laatste keer is ook dit minder. Omdat het winter is heeft Ammy dus automatisch minder last van zijn allergie, het wachten is dus op de zomer om te zien of de behandeling ook werkt. In de bijsluiter staat wel dat deze behandeling bij 70% van de honden aanslaat en dat wanneer het niet aanslaat de allergie wellicht een andere oorzaak heeft. Dit komt dan waarschijnlijk omdat niet alles getest kan worden (bij een huidtest is dat dus het geval, ze testen dan geloof ik 15 van de meest voorkomende allergieën, vandaar dat wij het middels het bloed hebben laten nakijken). Vaak is het wel zo dat de behandeling minstens de eerste 3 jaar jaarlijks gegeven moet worden wil het blijven werken. Na 5 jaar is het dan te overwegen om eens te stoppen om te kijken wat er gebeurt. Ammy is een duitse herder van 8 jaar met degeneratieve myelopathy, de kans dat hij na 5 jaar nog leeft is helaas erg klein, maar we gaan er natuurlijk wel voor ;).

Groetjes Rosita
Door arnold
#250039
Zijn deken of stoffen mand 24 uur in de vriezer leggen dood alle aanwezige huismijt.
Als hij b.v. op een deken ligt kun je met 2 dekens dus afwisselen.
Veel sterkte ermee.

Arnold
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door