Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2480769
Ik ga moeders en pups ontwormen met propolis, zoals de fokker van Biscuit ook heeft gedaan. Dan gaat de mest natuurlijk voor onderzoek (van moeder en pups) naar het laboratorium.

Ontwormen met propolis is hier wel te vinden op Barfplaats.
Door Lizzy
#2482552
sinaxy schreef: Ga je moeders ook voor de dracht al ontwormen?
Doe je dit zowiezo regelmatig?
Ik ontworm nooit en ik ga dat ook niet voor de dracht doen. Ik doe wel 4 keer per jaar een mestonderzoek bij Het Woud. Dat heb ik pas gedaan, ze was weer vrij en de komende loopsheid wordt ze gedekt.
Door tessa
#2483073
ik doe mee aan het spoelwormen onderzoek van Utrecht en bij al mijn honden zijn al maanden geen wormeitjes aangetroffen.
Ik heb mijn drachtige teef dus ook niet ontwormd, wat ik normaal wel zou doen.

Ik ga contact opnemen met Utrecht over hoe ik met de ontworming van de pups moet omgaan.
Het liefste zou ik willen dat ze ook ontlasting van de pups zouden gaan onderzoeken, dan kun je zien of er toch nog migrerende wormen in de moeder aanwezig zijn.
Door Parelridder
#2483461
Lijkt me ook interessant voor Utrecht, om te zien wat er vervolgens bij de pups al dan niet wordt waargenomen qua besmetting. Hopelijk kunnen ze je aanbieden die ontlasting ook kosteloos te onderzoeken!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door