Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door patricia-kyra
#2477049
ik zal me eerst even voorstellen ik ben patricia en mijn hond is kyra, kyra is een kruising cane corso met bordeaux dog van bijna 2 jaar.

kyra is geobsedeerd door eten behalve de brokken die wou ze maar niet echt eten. heb haar heel lang van tussendoortjes etc onthouden om te kijken of ze brokken ging eten. maar nee ze at net zoveel tot het hongergevoel iets weg was en meer niet, heb van allerlei soorten brokken geprobeerd maar ze wil ze niet eten. had zelf al een jaar het gevoel om haar over te doen op vlees en vorige week heb ik die knoop doorgehakt en nu zit ze vanaf vorige week dinsdag op kvv van prins maar het word mij iets veel te duur dus volgende week ga ik bij lotgering bestellen. nu is eigenlijk mijn vraag omdat ze 15 kilo te licht is (kan haar ruggengraat en ribben zien ) haar in plaats van 600 gram meer te gaan geven zat zelf te denken aan 750 of 800 gram, om haar aan te laten komen en ook wel een beetje omdat ze zeurt om meer. uiteindelijk als ze op haar gewicht zit moet ze 900 gram hebben volgens de statistieken. is dit verstandig om te doen of is het verstandiger om met haar gewicht mee omhoog te gaan. hoop dat jullie mij kunnen helpen.

oh ja nog een vraag. zat er ook aan te denken om er eenden nekken bij te bestellen voor tussendoor en dat ze iets te kauwen heeft is het verstandig om dat te doen omdat ze er nog zo kort op zit.

groetjes patricia
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2477056
welkom  :)
hoe is de ontlastig van Kyra , verteerd ze goed ?
persoonlijk zou ik lekker gaan barfen met kyra  ;)
kan ze lekker knabbelen en uitbuiken....
Laatst gewijzigd door lauraV op za 06 okt 2012, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2477061
Ik zou meteen 900gr gaan voeren.dus Zoveel voeren als ze zou krijgen als ze op haar goede gewicht zou zitten (omdat ze anders eigenlijk te kort komt en niet genoeg binnen krijgt. En dus niet goed zal aankomen.

Ook zou ik barf gaan voeren als je daar aan toe bent.
Door patricia-kyra
#2477069
haar ontlasting is goed. uiteindelijk wil ik wel gaan barfen met der maar wil eerst dit nog ff goed aankijken en kijken hoe ze doet met een echt stuk vlees en bot.

oke dan ga ik dat doen meteen 900 gram had al zon vermoede maar die vrouw van de dierenspeciaalzaak zei 600 vanwege haar gewicht nu.

dank jullie wel
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2477073
de kippennekken kun je ook al voeren  ;)
hoeveel weegt een cane corso/bordeau dog normaal/gemiddeld?
Laatst gewijzigd door lauraV op za 06 okt 2012, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door patricia-kyra
#2477078
tussen de 45 en 50 volgens mij en zij is nu 31 kilo ligt er denk ik aan welke bouw ze krijgt tot nu toe lijkt het op die van de cane corso
Door patricia-kyra
#2477103
heb het weer even snel opgezocht.
cane corso teef 38-45 kilo
bordoaux dog teef minimaal 45 kilo zag ook al ergens staan tussen de 50 en 80 kilo

meer dan waar ze een kruising van is weet ik ook niet over der, heb haar ouders niet gezien heb haar toen ze 4 maanden oud was zonder nadenken overgekocht van mensen die netjes gezegd niet goed voor haar waren. weet ook niet welk ras de moeder of vader was.

weet wel dat ze heel veel los vel heeft haha
Laatst gewijzigd door patricia-kyra op za 06 okt 2012, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2477118
Nu gaan voeren wat ze zou moeten krijgen als ze op gewicht is. Je schrijft dat ze ergens rond de 45 kilo zou mogen wegen. Minimaal 900 gram dus.

Af en toe een eendennekje er bij is geen enkel probleem. Als je 5 dagen kvv geeft kan je de andere 2 dagen experimenteren met allerlei barfproducten, vette vis bijv, of  een paar eitjes, kipkarkasje, kwarteltje.
Door patricia-kyra
#2477129
zo zou ik het ook kunnen gaan doen is wel een idee  ;)  kan de vriezer van me moeder er toch bij krijgen die gebruikt ze niet meer dus.
Door patricia-kyra
#2479661
allemaal bedankt voor het meedenken heb inmiddels mijn eerste bestelling gedaan bij lotgering. heb er eenden nekken, eenden karkassen en zalmkoppen bij besteld. en de gewone totaalvoer met rund, lam en kip.
Door patricia-kyra
#2479663
oh ja en nu dat ze gewoon die 900 gram krijgt, zie ik haar lichtjes aankomen gaat snel wel heel fijn om te zien, geeft me het gevoel dat ik voor het juiste heb gekozen voor der een hele opluchting. zij komt in ieder geval niet meer op de brok. en wat ook heel fijn is om te zien ze heeft die prachtige glans weer terug. echt waar iedereen nogmaals heel erg bedankt.  :biggrin2:
Door Nugget
#2483396
Ik zou wel even kijken of je hond ook echt zoveel moet gaan wegen als de gemiddelde hond van dit ras.
Het zou ook kunnen dat hij klein is uitgevallen of bijv. een tengere lichaamsbouw heeft.
IK zelf heb een reu dobermann. Die zou minstens 13 kilo meer moeten wegen volgens de statistieken dan hij echt weegt.
Maar qua schofthoogte is hij 6 cm. kleiner dan gemiddeld, maar 62 cm. ipv 68 en tenger gebouwd, hij mag dus ook wel minder wegen.
Ik zou dus zeker meer gaan voeren, maar me niet blindstaren op die 15 kilo. 
 
Door patricia-kyra
#2483478
ik ga me zeker niet blind staren op die 15 kilo  ;) ik ben al blij als ik haar ribben en ruggengraat niet meer zie. ik laat haar ook om de 14 dagen wegen nu. blijf haar nu wel gewoon die 900 gram geven en dan zie ik wel op welk gewicht ze blijft hangen of perfect is dus niet te dik en niet te dun. en dan pas ik haar menu daarop aan. maar tot nu toe zie ik gelukkig alleen maar vooruitgang. mensen die haar even niet meer gezien hebben en komen, en haar nu zien zeggen al dat ze steviger word. en dat geeft me echt een goed gevoel. ik vind ook nu dat ze op vlees zit ze veel rustiger is, eerder liep ze maar heen en weer en dan weer naar buiten en weer naar binnen ze had niet veel rust, en nu wel ze ligt binnen lekker rustig, buiten gaat ze natuurlijk wel even los maar ook minder lang dan eerder plus dat ze nu begint te luisteren, en dit is echt pas sinds ze op vlees zit. maar bedankt voor je reactie ik houd het in de gaten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door