Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2466813
Hoi,

wie heeft er ervaring met het overzetten van barf naar brok (ging dit ineens of gelijdelijk?) en na een paar weken weer terug.. (neem aan dat dat gelijdelijk moet... :-\

Dit ivm onze vakantie volgend jaar..
Laatst gewijzigd door syiryo op di 25 sep 2012, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nicolette
#2466823
Weet niet waar jullie heen gaan, maar vaak kun je gewoon door barfen op de vakantie. In frankrijk is bijvoorbeeld veel barf materiaal te vinden in de supermarkt.

Gaf onze hond op vakantie gewoon wat vaker kip. Is overal goed te krijgen. Had geen brokken mee, wel voor de eerste dagen wat KVV worsten in de koelbox. Geen ervaring met overzetten naar brok.

Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door Thea
#2466831
Ik heb Boy een aantal maanden geleden weer terug op brok gezet had wel TOTW genomen.
En een paar weken later gaf hij zelf aan om toch vlees te willen eten. Sindsdien heeft hij geen brokkenmaaltijd meer gehad.
Hij heeft ook nergens last van gehad dat ie weer naar brok ging en toen weer terug naar BARF. :D
Door syiryo
#2466835
nicolette schreef: Weet niet waar jullie heen gaan, maar vaak kun je gewoon door barfen op de vakantie. In frankrijk is bijvoorbeeld veel barf materiaal te vinden in de supermarkt.

Gaf onze hond op vakantie gewoon wat vaker kip. Is overal goed te krijgen. Had geen brokken mee, wel voor de eerste dagen wat KVV worsten in de koelbox. Geen ervaring met overzetten naar brok.

Gr. Nicolette
Ook in frankrijk vond ik het een ramp... en heeft bowie vooral op een kipdieet gestaan (kippekluif en rundvlees). Gelukkig had ik zelf orgaan ingevroren.
Komend jaar gaan we naar Zweden, daar is het vlees zowieso al mega duur, en de supers liggen er niet zo om de hoek als in frankrijk.  Vandaar dat ik ook voor mijn eigen rust hem over wil zetten naar brok (tijdelijk!!), en dus wat info vraag.
Door Shanti en co
#2466857
Je zou ook houdbaar vlees kunnen meenemen, carnis, renkse, ecostyle en zo zijn er nog wel wat. Dat lijkt mij beter dan brok, ook omdat het iets meer op vlees lijkt.


Als je dat niet wil of als dat niet lukt zou ik het overzetten rustig aan doen. Eerst een keer 1 dag brok en daarna weer vlees, als dat goed gaat kan je 2 dagen achter elkaar brok geven. En als dan alles nog steeds goed gaat lukt het denk ik wel.  :)
Door syiryo
#2466894
Thessa en Shanti schreef: Je zou ook houdbaar vlees kunnen meenemen, carnis, renkse, ecostyle en zo zijn er nog wel wat. Dat lijkt mij beter dan brok, ook omdat het iets meer op vlees lijkt.


Als je dat niet wil of als dat niet lukt zou ik het overzetten rustig aan doen. Eerst een keer 1 dag brok en daarna weer vlees, als dat goed gaat kan je 2 dagen achter elkaar brok geven. En als dan alles nog steeds goed gaat lukt het denk ik wel.  :)
Heb je er ervaring mee? Ik hoor namelijk steeds dat brok/vlees afwisselen niet goed is.
Door Shanti en co
#2466900
Tja, helemaal geen eten is slechter.  ;)

Wij hebben voor we helemaal de overstap op vers maakte een tijdje door de weeks brok en in het weekend vers gevoerd. Shanti heeft daar nooit problemen mee gehad.
Door Cindy de Wolf
#2466904
Ik zou iets anders meenemen dan brok, te denken valt aan Renske, K9-Natural, Ecostyle en op de duitse markt is velen malen meer gevriesdroogd vlees te krijgen.
Als je toch brokken wilt pak dan een "goede"brok, mijn voorkeur zou dan zijn Orijen daar zit 80% vlees in (de regional red), de rest groenten/fruit/kruiden geen granen dus. Die krijgen ze hier nog weleens in de activity ballen enzo. Of Acana, Taste of the Wild of Wolfsblut. Hier nooit problemen met de Orijen brokken.
Door Xada
#2466908
Ik heb het pas geleden geprobeerd. De honden waren niet echt blij met de brok, ze aten dus slecht. De twee jonge honden aten eigenlijk niets. En de volgende morgen kreeg ik heel wat kadootjes in de vorm van diarree. Zeker op 4 plaatsen. De volgende dag ging het goed omdat ik vlees heb gevoerd. De derde dag weer brok met hetzelfde resultaat als de eerste dag.
De brokken heb ik gedoneerd aan een vriendin die er heel blij mee is.
Door syiryo
#2466911
Cindy de Wolf schreef: Ik zou iets anders meenemen dan brok, te denken valt aan Renske, K9-Natural, Ecostyle en op de duitse markt is velen malen meer gevriesdroogd vlees te krijgen.
Als je toch brokken wilt pak dan een "goede"brok, mijn voorkeur zou dan zijn Orijen daar zit 80% vlees in (de regional red), de rest groenten/fruit/kruiden geen granen dus. Die krijgen ze hier nog weleens in de activity ballen enzo. Of Acana, Taste of the Wild of Wolfsblut. Hier nooit problemen met de Orijen brokken.
Renske en k9 gaat mijn budget dus echt te boven, en gedroogd vlees op de duitse markt?.. Kun je zeggen waar, want ik heb in duitse supers wel vers en orgaan (vriezer) gevonden. Het probleem is dan ook niet duitsland, maar we gaan naar zweden.  Zou het kunnen om vlees/brok te wisselen mocht ik dan wel vlees vinden in zweden wat betaalbaar is?.. pff wat een gedoe. Ik zit er nu al mee :-[
Door syiryo
#2466913
Xada schreef: Ik heb het pas geleden geprobeerd. De honden waren niet echt blij met de brok, ze aten dus slecht. De twee jonge honden aten eigenlijk niets. En de volgende morgen kreeg ik heel wat kadootjes in de vorm van diarree. Zeker op 4 plaatsen. De volgende dag ging het goed omdat ik vlees heb gevoerd. De derde dag weer brok met hetzelfde resultaat als de eerste dag.
De brokken heb ik gedoneerd aan een vriendin die er heel blij mee is.
Hmm klink dus niet hoopgevend. Maar er zal niet alleen vlees, maar ook vleesbot en orgaan bij moeten...
Door Cindy de Wolf
#2466949
syiryo schreef: Renske en k9 gaat mijn budget dus echt te boven, en gedroogd vlees op de duitse markt?.. Kun je zeggen waar, want ik heb in duitse supers wel vers en orgaan (vriezer) gevonden. Het probleem is dan ook niet duitsland, maar we gaan naar zweden.  Zou het kunnen om vlees/brok te wisselen mocht ik dan wel vlees vinden in zweden wat betaalbaar is?.. pff wat een gedoe. Ik zit er nu al mee :-[
Ik bedoelde via het internet in Duitsland, moet je even zoeken op gefriertrockned fleisch hund of iets in die trent dan kom je vast wel ergens uit. Daar zijn ze namelijk wat dat betreft al verder dan in NL.
Orijen brokken worden in de regel erg goed gegeten zover ik weet zijn ze bij zooplus.nl of bij foor4pets.be het goedkoopst maar voor brokken erg duur, maar goed dat is logisch gezien de niet rotzooi die erin zit. Ik heb vorige maand over de 90 euro betaald voor 13.5kg Orijen Regional Red. Er staat bij ons altijd een paar kilo op de camping voor het geval dat er daar iets gebeurt en we niet (opnieuw) vlees kunnen halen en ik gebruik het in de Dog pyramids, Treat maze en andere denk spelletjes en soms domweg als beloning als ik geen zin heb om te drogen.
Door Shanti en co
#2466952
Oja, toen wij Shanti een keer brok gaven (vergeten vlees eruit te halen) was er wel veel meer ontlasting maar dat was volgens mij niet meer dan daarvoor op brok... Zij reageerde er voor de rest niet op dus het is ook hondafhankelijk lijkt mij zo. Ze krijgt die brokken nu nog wel als snoepjes (ze is er dol, en makkelijk te breken en mee te nemen) dus dat kan misschien ook geholpen hebben.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2466969
Ik heb Sien tussendoor wel eens blik gevoerd. Als de vriezer incompleet was of ik vergeten was iets eruit te halen. Dan zocht ik een kuipje uit zonder (of zo weinig mogelijk) plantaardige dingen en zeker te weten zonder granen of rijst. Sien at dat dan schranzend naar binnen, net zoiets als een klein kind en een bord frieten.
Maar gatverdamme wat een meur. En dan heb ik het niet over de meur van het voer zelf, want dat is weg als het naar binnen geschoven is. De meur die uit Sien kwam, was niet te harden. En tot 2 dagen erna plakstront. Bahbah.
Zelfs Ot, die echt geen blik moet, kwam zelfs even kijken wat er nu zo sterk naar junkfood rook.

Maar ik zou mn katten nooit meer brok willen voeren. Nu zijn katten wel wat gevoeliger, vooral op de nieren, dat speelt ook mee. Ik zou ik geval van nood dus eerder blik geven, ik vind dat meer in de buurt komen ergens in de verte van echt voer.
Zaken als Renkse zijn ook blik. Als je geen hondenblik zonder granen kunt vinden, dan is er wel kattenblik.
Zelf wasknijpers meenemen voor op de neus.

Overigens was Sien helemaal niet zo voldaan na zo'n kuipje van 100 gram; is een ruime maaltijd voor een kat van het formaat als Sien. Ze is van kvv of zelfgemalen prak ook niet zo voldaan, maar van blik dus nog minder. Dus uiteindelijk voer je er meer van.
Voor een hond zou ik dus het eea zelf drogen, daar uit de lokale super of slagerij voeren en dit gewoon incalculeren in het vakantiebudget. Dierenartskosten wegens een hond die niet lekker is door het andere voer en het emotionele effect op de hond van zich niet lekker voelen zou ik het niet waard vinden. Dan maar wat meer centen kwijt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door