Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Simone V
#2465110
Vraagje,
Sita is 1,5 jaar (in december 2) en krijgt nog 2x per dag te eten.
's ochtends of spiervlees of pens met orgaan en 's avonds standaard botvlees.

afgelopen vakantie heeft ze vaak maar 1x per dag gegeten omdat ze het 's ochtends te warm vond.
Weer terug in Nederland begint ze nu 's ochtends ook te miepen...iew paardevlees, lust ik niet. Ik met mn stomme kop lamsribben geven (omdat ze het meest gek op botvlees is!) maar dat ging mevrouw begraven in de tuin.
Dus? Geen honger neem ik aan?
Is dit een goed moment om over te gaan naar 1x per dag?
Ze is wel een tiep dat gaat gal spugen als ze denkt dat ze eten krijgt en ze krijgt het niet.

Enig idee hoe ik dit kan/moet aanpakken?
Door Simone V
#2465168
alleen een beetje yoghurt om het gal spugen tegen te gaan?
En zal ik dat mettertijd dan ook zo afbouwen dat ze na een poosje helemaal niks meer krijgt of wat is handig?
En is elke dag yoghurt krijgen geen probleem voor een hond?
Door Cupcake
#2465519
Hier wordt alleen eten begraven 'voor later', de woorden 'geen honger' bestaan hier niet, maar denk wel dat dat een reden zou kunnen zijn. Hier wordt her wel gedaan als te druk in huis is om te eten.
Dus zou gewoon eens kijken hoe ze het doet op alleen 's avonds eten.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2465611
Simone V schreef: ik dacht nu na de middagwandeling, ik geef al het eten ineens....kijken hoe dat gaat. Heeft ze alles begraven in de tuin. waarom zou ze dat nou doen?
Is ze toevallig net loops geweest??
Ik herken dat van Jillz, die was schijnzwanger na haar loopsheid en die liet haat eten ook staan en ging het begraven.
Door Simone V
#2465728
Cupcake schreef: Hier wordt alleen eten begraven 'voor later', de woorden 'geen honger' bestaan hier niet, maar denk wel dat dat een reden zou kunnen zijn. Hier wordt her wel gedaan als te druk in huis is om te eten.
Dus zou gewoon eens kijken hoe ze het doet op alleen 's avonds eten.
ik geef haar als het enigszins kan buiten eten, dan hebben we die troep ook niet in huis, dus rustig genoeg om te eten voor haar.
Het is wel grappig te zien dat ze nu elke keer even gaat checken of het er nog ligt  ;D
Door Simone V
#2465731
Sammy1980 schreef: Is ze toevallig net loops geweest??
Ik herken dat van Jillz, die was schijnzwanger na haar loopsheid en die liet haat eten ook staan en ging het begraven.
nee, dat kan niet, ze is in maart gesterilliseerd. Maar ze heeft momenteel wel een soort van vaginitis (wordt nog onderzocht door de d.a.). Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door