Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lucca
#246444
Hallo, mijn naam is Nicole.

Wilde wat vragen over de voeding van mijn hond.
Ik heb een zwitserse herder van nu bijna 3 jaar oud, zijn naam is Lucca. Lucca heeft in de afgelopen maand twee keer een epilepsieaanval gehad en heeft hiervoor nu medicijnen gekregen. Nu las ik op het internet dat conserveringsmiddelen in het voer zoals BHA en BHT deze aanvallen in de hand werken. Op de internetsite over epilepsie werd verwezen naar deze site dus heb ik mezelf geregistreerd. Hoe het allemaal werkt hier op deze site is me nog niet helemaal duidelijk maar misschien kan iemand me verder helpen.
Mijn vraag is wat nu geschikt voer is om te geven?

Ik hoop dat ik reactie krijg.

Alvast bedankt!

Groetjes Nicole
Door tieneke
#246450
Hoi Nicole,
geef je hond zo snel mogelijk een kompleet versvlees.
Hij zal dan waarschijnlijk minder last van aanvallen hebben.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#246461
Hoi Nicole,
Ik zou ook je hond zo snel mogelijk op een kompleet versvlees voer zetten. Ik zal je wat linken van de diverse versvlees fabrikanten geven, dan kan je er wat meer over lezen en er misschien achter komen of bepaalde merken bij jou in de buurt verkrijgbaar zijn.
En anders kun je misschien ook vertellen waar je ongeveer woont, dan kan je misschien via een Barfplaatslid aan verkoopadressen komen ;).

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl

Trouwens, als je epilepsie intikt bij de zoekfunctie in het midden bovenaan deze site dan vind je denk ik ook nog wel nuttige informatie. Sterkte met Lucca :).
Door Lizzy
#246501
Heb je deze site gelezen? http://www.epilepsiebijhonden.nl

Ja, verder sluit ik me bij de vorige schrijfsters aan. Het is absoluut aan te bevelen een hond met epilepsie over te zetten op een verse/rauwe voeding. Aangezien je volgens mij nog niet erg bekent bent met het fenomeen 'rauwe en verse voeding' denk ik dat het heel verstandig is om eerst over te stappen op een kant-en-klare voeding (websites door Nitus gegeven).
Door Nelly
#247254
Hallo Nicole. Ik heb 3 zwitserse herders, en ze krijgen alle 3 kompleet versvlees, en wel bibi. Verder krijgen ze zo 1 keer in de week penslappen en kippenekken en af en toe een lamsbot. Ook hebben ze al eens met z'n 3en een eend gedeeld. Mijn oudste hond Ashley, een reu van ruim 11,5 jaar had vroeger altijd veel last van diarree. Bovendien is hij erg ziek geweest omdat hij - wegens spondylose, een rugkwaal, veel pijnstillers moest slikken - hij at toen nog brokken. Dankzij enkele van de mensen op deze site ben ik overgestapt op kvv. en ik kan er alleen maar blij om zijn. Angel, m'n teefje is een wat ik noem 3e-hands hondje, dwz. zij heeft voor mij al 2 andere baasjes gehad. Haar voeding bestond uit brokken van de boerenbond. Natuurlijk krijgt zij hier ook kvv. en je wilt niet weten hoeveel mooier ze sindsdien is geworden, vooral qua vacht, ze lijkt wel van fluweel. Nummer 3 is Andor, een reutje van nu 17 weken, en hij boft, want hij krijgt van begin af aan kvv., en je ziet het aan alles. Een mooie gelijkmatige groei, zonder die scheuten voor en achter en zonder groeipijnen. Verder staat hij prima op z'n pootjes en van wormen hebben we nog nooit gehoord :D
Kan dus maar 1 ding zeggen: zet je witje zo snel mogelijk op kvv!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door