Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther Q
#2462658
Klopt het dat vitaminen en mineralen die in vet oplosbaar zijn over gedoseerd kunnen worden en vitaminen en mineralen die in water oplosbaar zijn niet?
En, weet iemand bronnen voor de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden van alle vitaminen en mineralen voor honden?
Is dit bij voorbeeld echt iets om vanuit te kunnen gaan? http://rdafordogs.blogspot.com/
Laatst gewijzigd door Esther Q op wo 19 sep 2012, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2462750
Er staat wel dit in de tekst: According to the National Research Council, dogs naturally eat between four and eight meals per day.
???
Over die hoeveelheden kan ik helemaal niks zeggen, heb eerlijk gezegd nooit aan gedacht om dat zo te bekijken

Hoe snel kun je overdoseren? Met extra pilletjes wel denk ik , maar ook met gewone voeding? Vraag me af. Meestal lukt dat bij mensen ook niet via voeding alleen. Heel simpel gedacht he.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2462773
Dat eerste klopt wel, maar dan globaal, er zitten wel wat mitsen aan.  Voorbeeld: Vit. B zijn wateroplosbaar. Toch kun je deze overdoseren en daar ook vervelende klachten van krijgen. Maar neem b.v. b6, dat heeft hier in NL "in de wandelgangen" een hele lage ADH, iets van tientallen, maar een orthomoliculair zegt dan dat een volwassene 300 mg. mag hebben voordat er problemen ontstaan. Maar wil je enig effect van zo'n toevoeging zul je toch die hoge dosering aan moeten houden. Klopt ook wel aangezien ik een hond heb die zichzelf prima mobiel houdt met 400mg  200 mg.b6 per dag.

Lizzy heeft wel wat staatjes van aanbevolen hoeveelheden.

Puntje blijft natuurlijk wel altijd dat de meningen ten aanzien van aanbevolen hoeveelheden nogal uiteen lopen. Dat varieert van...zo weinig zodat je er niks van kunt krijgen, maar er ook amper beter van wordt, tot grote hoeveelheden die dan ook doeltreffend kunnen zijn zonder toxisch te worden.

Edit: foutieve hoeveelheden opgeschreven   :-X
Laatst gewijzigd door Angelique op wo 19 sep 2012, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther Q
#2462898
Bedankt!
Dat het veel verschilt per tabel begin ik in te zien ja. Maakt het niet makkelijker. De reden waarom ik het vraag is omdat we een nieuwe vleesleverancier hebben gevonden en we willen proberen om helemaal van de brokken af te gaan. Maar we durven dat niet aan zonder vitamine/mineralen supplement. Omdat het menu erg eenzijdig is. We kunnen waarschijnlijk zelf een supplement laten samenstellen, dus zelf de hoeveelheden opgeven van alle ingrediënten en die proberen we nu uit te zoeken. Belangrijkste is de overdosering. Het lijkt erop dat je al echt behoorlijk veel te veel moet geven voordat daarvan sprake is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door