Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tycolaika
#2458835
gisteren een kleine droger aan gezet.
heb ik levertjes in de bomann willen drogen
nu zit die rommel tussen de netten  en zodra ik een los wil halen , trek ik et kapot
hoe krijg ik die lever nu dr uit ? haha
Door Xada
#2458882
Laat het nog meer drogen, dan komt het vanzelf los is mij opgevallen. Wat echt door het rooster zit knapt eraf, maar ook dat kun je nog gebruiken voor beloning. Als je er aan trekken kunt en het breekt niet gelijk, dan is dat nog niet droog genoeg.
Door johanna25
#2460224
Kaio schreef: Voor een volgende keer zou je van die BBQ anti kleef matjes ertussen kunnen leggen
dit is inderdaad de beste oplossing
Door Francine
#2785905
Heeft iemand ervaring met anti-aanbakmatten in de droger? Zo ja, welke kan ik daar dan voor gebruiken? Merk, waar te koop etc.
Zit ook steeds met het probleem van vastgeplakte lever................
Door Anne in Zweden
#2785907
Francine schreef: Heeft iemand ervaring met anti-aanbakmatten in de droger? Zo ja, welke kan ik daar dan voor gebruiken? Merk, waar te koop etc.
Zit ook steeds met het probleem van vastgeplakte lever................
Bij de Aldi waren die (hier in Duitsland althans) een keer in de aanbieding, 1,79 per matje. Effe op maat knippen en drogen maar - gaat perfect!
Door deja
#2786565
Ik zal wel heel dom reageren, maar moet door die roosters niet de warme lucht want waarom hebben ze daar anders gaatjes in gemaakt.
Door Nynke
#2787698
Als je de lever na 2-4 uur drogen omdraait en dan een paar uur later weer, kan het ook niet zo vastkleven aan de roosters. Verder heb ik de ervaring dat biologische lever minder kleeft dan niet-biologische  ;)
Door Anne in Zweden
#2788063
deja schreef: Ik zal wel heel dom reageren, maar moet door die roosters niet de warme lucht want waarom hebben ze daar anders gaatjes in gemaakt.
Nee hoor, dat is niet dom, is een logische gedachte. Je moet dus niet het hele rooster daarmee afdekken, want dan kan de warme lucht zijn werk niet doen. Maar als je aan de buitenste rand een paar cm vrijhoudt, en in het midden ook, dan kan de lucht in ieder geval circuleren. Na een paar uur (afhankelijk van wat je droogt), is het te drogen product al zodanig stevig dat je het van het bakpapier kunt halen en zonder papier op de roosters kunt leggen om verder te drogen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door