Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SimbaxKyra
#2451160
Hallo allemaal! :)

Mijn Border Collie Kyra (3 jaar) zit nu ruim een half jaar op KVV. Ik voer verschillende merken en wissel veel smaken af. Kyra heeft wat betreft BARF nu kippen-, eenden- en kalkoennekken gehad. Deze kreeg ze meestal als tussendoortje of als extraatje naast de KVV.

Nu heb ik een menu samengesteld om te kijken of ik KVV en BARF kan gaan combineren. Ik wil dan 5 dagen in de week KVV blijven voeren en 2 dagen in de week BARF producten.

Kyra weegt 20 kilo en krijgt 400 gram KVV op een dag. Ik voer 1x per dag ('s avonds).

Ik zat te denken om te beginnen met het volgende menu:

Maandag: 400 gram All Animal parelhoen
Dinsdag: 400 gram Tammenga Vleesmix compleet
Woensdag: 1 kalkoennek
Donderdag: 300 gram Kiezebrink Lamsmix + 100 gram TinLo groentemix
Vrijdag: 400 gram Alaska Skin & Coat
Zaterdag: 400 gram Alaska zalm
Zondag: 400 gram runderpens (niet gemalen)

Wat vinden jullie van dit menu? Eventuele suggesties voor aanpassingen zijn meer dan welkom! :biggrin2:

Groetjes Annika & een poot van Kyra
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2451345
Hier geeft alleen een kalkoennek dus beslist geen harde ontlasting, maar dat ligt ook aan de hoeveelheid vlees om de kalkoennek. Dus wat dat betreft heeft Thea helemaal gelijk.

Ik zou geen pensdag doen en al helemaal niet alleen maar pens...., over het algemeen krijg je daardoor heel dunne ontlasting. Geef op de zondag dan eendennekken, heb je een mooie afwisseling.

Wat moet ik me bij Alaska Skin & Coat voorstellen?? Nu denk ik aan huid en vacht.

Edit: net gelezen dat het sardines, eendenkarkas, schapenvet, nog iets van eend en groente is.

Probeer anders iets van konijn te krijgen, heb je helemaal een mooie afwisseling.
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 07 sep 2012, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Manon
#2462121
annika een beetje laat, maar ik wilde toch nog even zeggen dat ik echt veel meer spiervlees zou geven....

Inderdaad zou bij die kalkoennek spiervlees moeten en die lamssmix van kiezebrink bestaat ook uit veel bot en pens, daar moet ook echt spiervlees bij....
En je geeft ook best wel veel pens; een hele dag en dan ook nog in de lamsmix...

wat ik zou doen??
Die lamsmix denk ik vervangen door spiervlees...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door