Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2450240
Ik zit me suf te lezen, Dieet volgens Billinghurst, dieet hier op BP, wel of geen vleesbot. KVmet pancreas beter of niet?
Normaal gaat het me niet zo moeilijk af maar nu weet ik het ff niet.

Heeft iemand een voorbeeld dieet voor mij.
Door ulla
#2450403
Ik gaf de normale voeding met verse pancreas erbij , voor de extra pancreas gaf ik minder spiervlees.
verder is er Zymoral dat is een poeder wat je aan iedere voeding toe moet voegen, maar verse ( biologische ) pancreas had mijn voorkeur.
Bot gaf ik op dat moment niet omdat de ontlasting slecht was, daarvoor maalde ik eierschalen.
Door tt-tjes
#2450409
[quote="ulla"]
Ik gaf de normale voeding met verse pancreas erbij , voor de extra pancreas gaf ik minder spiervlees.
verder is er Zymoral dat is een poeder wat je aan iedere voeding toe moet voegen, maar verse ( biologische ) pancreas had mijn voorkeur.
Bot gaf ik op dat moment niet omdat de ontlasting slecht was, daarvoor maalde ik eierschalen.
[/quote]

Oké, in welke verhouding gaf je de pancreas? Ik las hier dat je 125 gr per 15 kilo hond moet geven, kan er alleen niet echt uit opmaken of dat dan per dag is of per keer. Fjurdy weegt 13,5 kg dus dan zou het ongeveer een 100 gr zijn denk ik.
Gaf jij dat poeder er nog extra bij?
Fjurdy zijn ontlasting is gewoon goed, dus dan zou ik hem een laag percentage bot kunnen geven neem ik aan?
Door ulla
#2450435
De hoeveelheid kan per hond verschillen, dat ligt aan de mate waarin de pancreas nog al dan niet iets doet.
Ik ben met 100 gram begonnen en verhoogde dat na 2 dagen als ik geen verbetering zag.
En nee ik gaf geen poeder, ik kon aan verse biologische pancreas komen.
Versvoer heeft ook verse pancreas.

Als zijn ontlasting goed is zou ik bot geven wat makkelijk verteerd.
Door tt-tjes
#2450610
Connie heeft voor mij bij het IC pancreas opgehaald, die brengt ze morgen mee naar Job, waar ik hem weer ophaal.

Vleesbot krijgt hij alleen van kip, konijn en kwartel. Allemaal goed verteerbaar.

Had jouw hond acute of chronisch pancreatitis?
Door Lizzy
#2450828
Ja lastig... Want de meeste honden met een pancreas ontsteking gaan aan de diarree van vleesbot en vet vlees. Maar daar lijkt hij geen last van te hebben.... Ik zou het aandeel vleesbot wel verlagen. En ik zou ook geen vet vlees meer geven of olieen. En ik zou zeker verse pancreas geven. Ik vind het wel gek hoor, eerst de leverwaardes niet helemaal in orde en nu ook de alvleesklierwaardes niet in orde.... Echo was al eens gemaakt he?
Door tt-tjes
#2452579
Ja, echo is gemaakt, van de lever, de nieren, zijn hart. En daar was toen helemaal niets op te zien. Ik ben inmiddels wel met lezen zo ver dat heel veel honden die iets aan de schildklier hebben ook vaak pancreatitis krijgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door