Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#2437627
Ik hoop dat ik het hier goed neerzet...
Ik had even een vraagje over het gebruik van groene leem want het is de eerste keer dat ik dit gebruik.
Nena is een allergie hondje en heeft na een super periode nu al een paar maanden terug last van haar allergie ( grasachtigen, vlo,huisstofmijt) en ik geef ook geen kip-rund en lam meer.
Nu wou ik voor de allereerste keer eens groene leem inwendig gaan geven omdat ik eens grondig wou gaan zuiveren.  Uit schrik voor een al te heftige reactie op de leem ( ontgiften) heb ik het heel langzaam opgebouwd door te starten met een lage dosis voor een paar dagen en dan zo opbouwen naar twee koffielepeltjes per dag.  Maar nu merk ik dat, als ik NEna streel ik een laag op mijn handen krijg, als ik tegen haar heb gezeten met een zwarte Tshirt heb ik het ook op mijn Tshirt.  Het voelt niet echt vettig aan, lijkt precies een poederlaag die in mijn huidplooien kruipt waardoor ik heel goed mijn vingerafdrukken zie.  Komt dit door de groene leem?

Ik weet het niet zeker omdat ik ook voor de eerste keer begonnen ben met wat schapenvet bij te geven.  Nena begint héél erg te vermageren.  We zijn eerst begonnen met haar 400 gram meer te voeren maar dat had geen enkel effect.  Dan maar een ontworming gegeven om zeker te zijn dat er geen wormen in het spel zaten maar er kwam geen enkele worm via de stoelgang mee.  Nu dus elke dag extra schapenvet gegeven maar ik zie nog geen verbetering  :-\  Haar stoelgang is trouwens normaal zoals altijd en ze eet haar pot met véél plezier altijd mooi leeg. De hoeveelheid stoelgang is ook normaal, niet dat ze dus haar eten gewoon terug uitpoept of zo...
Enige verandering dat me onlangs opviel was dat ze enorm bang was en Gizmo uit de weg ging omdat hij te enthousiast was. Bang in die zin dat ze bvb niet voorbij een deuropening durfde omdat daar iets stond dat bvb al eens omver was gevallen...  Dat is gedrag dat normaal is voor NEna dat angstige maar nu was het wel heel opvallend, meer dan daarvoor.
Ik vraag me dus af of ze ergens stress over zou hebben en daarom zo vermagerd.
Ze heeft ook geen koorts en heeft nog steeds haar knuffelbuien, het is niet dat ze ergens "ziek ziek" neer ligt in mijn ogen.
In elk geval , als ze tegen volgende week niet begint bij te komen wordt het een rondje dierenarts want dit moet niet blijven duren.

Maar ik wou graag weten of die laag op mijn handen van de groene leem komt of van het schapenvet?
Hoe lang laten jullie trouwens een kuur met groene leem duren? Ik heb nog niet echt kunnen merken dat haar jeukklachten of zo erger worden door de groene leem, of andere ontgiftingstekenen alleen wat prut in haar ogen maar dat had ze voordien ook soms dus...
Door Mevroi Kruim
#2437677
Geen idee waar die laag op de vacht vandaan komt, maar als ze zo sterk vermagert en flink meer voeren niet binnen een paar weken duidelijk effect heeft dan deed ik idd een rondje da.
#2437759
Je ziet die laag niet echt op haar vacht liggen eigenlijk.  Ik had me al een paar keer afgevraagd waarom mijn Tshirt zo onder het "stof " ( kan het niet beter omschrijven) zat en nu pas 2 dagen merk ik die laag op mijn handen op...

We gaan morgen nog extra zalm halen want dat is momenteel eigenlijk het enige vette eten dat ik haar kan aanbieden.  Omwille van haar allergie eet ze momenteel alleen maar paard, konijn, haas,hert en zalm.  En daar heeft ze het vorig jaar zoooo goed op gedaan.  Geen jeuk, geen oorontstekingen, geen kapotte pootjes, vol leven, niet mager of niets en dat zelfs vollop in de zomer  :D  Maar het zijn dus wel hele magere diersoorten behalve de zalm. Daarom dat ik nu ook schapevet wou proberen als extra vetbom.

Die DA gaat niet zo lang meer op zich laten wachten denk ik, vroeger reageerde ze steeds vrij snel op wat extra voeding door wat te verdikken.  Daarom dat ik het zo raar vind dat dit nu niet gebeurt dus de DA is de volgende stap zonder twijfelen na volgende week.  Dan heeft ze twee weken na het ontwormingsmiddel de tijd gehad om te verdikken...mochten er toch wormen in het spel geweest zijn en die toch niet op te merken geweest zijn in haar stoelgang.
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op vr 24 aug 2012, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door