Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2416429
Hoi hoi,

vanuit de gootsteen liggen 4 ganskarkassen me aan te staren :o . Onze golden is een half jaar, zou die al baas kunnen met gans (evt in stukken geknipt). Puppemans barft al een paar maanden. :-\
Door smulpaap
#2416457
Dat hangt o.a  af van het gewicht van de gans . Ik voer mijn volwassen honden liefst ganzen van een 2 a 3 kg ( Maar ik heb bijna altijd hele ganzen en vraag om ganzen van dat gewicht)
Verder hangt het ervan af wat je pup tot nu toe al heeft gehad qua vleesbot . Gans kan best wat scherp zijn nl . Ik test vooraf altijd nog  d.mv de snoeischaartest
Honden krijgen veelal alles wel gesloopt , maar waar het om gaat is of het ook (al ) goed verteert . Misschien zijn hier mensen die je t.av de leeftijd van je pup nog verder antwoord kunnen geven .
Door syiryo
#2416465
qua bot,, euh kippennek, fanzantenboutjes, wilde eendenbout, kipkarkas, parelhoen,konijnkarkas, zalmlijf , eendkarkas, dunne lamsribjes, kwartel.  :biggrin2: :P volgens mij waren ze dat.

De ganzen wegen tussen 1 en 1.3 kilo
Laatst gewijzigd door syiryo op vr 03 aug 2012, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2416621
Ik heb net dit topic geplaats...:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 141.0.html

Mijn antwoord is dus: ja  :)
Maar er dan wel vanuit gaande dat hij de botten die hij eerder heeft gehad goed verteerd.
Misschien eerst een kleiner stuk geven met spiervlees erbij, en dan kijken hoe dat valt en of het goed verteerd.
Dan kun je hem later in de week altijd nog een groot stuk geven.
Door Barf
#2428354
Mijn pup van drie maanden at vandaag al ganskarkas, wel goed spiervlees bijgedaan ;)
Als ze goed kauwen en de botten verteren goed vind ik het geen probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door