Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2426046
zimba krijgt de laatste weken allerlei soorten spiervlees bij zn brokken....
eerst kreeg ie er enkel pens bij..........toen van lieve lee het vlees van geer en goor erbij gedaan....
zelfs iedere dag een ander diersoort.....knul heeft nergens last van :D
nu zou ik heel heel langzamerhand wat minder brokken willen geven en wat meer vlees....
nu krijgt 200gr brok en 100gr vlees...
als ik nou per week iets van 25 gr erbij doet..........
maar zou ie dan geen tekorten oplopen als de brokken verminderen en het vlees toeneemt?
hij gaat dan spiervlees en orgaan, groente krijgen........met een frukkie brok totdat we misschien helemaal geen brok meer hoeven te geven..
maar tot die tijd, weet dat ze niet zomaar wat tekort krijgen maar geen idee hoelang het duren gaat...
botwerk krijgt ie pertinent niet meer daarvoor kan ik hem gem eierschaalpdr geven....
tussendoor krijgt ie ook ei....
heb nog geen vis geprobeerd..
Door Martine-Tom
#2426062
Oh wat goed!!!

Je kan toch in verhouding gaan bijvoeren, lijkt me dat hij dan geen tekorten oploopt  :)
Dus elke dag een beetje van alles met eierschaalpoeder ipv bot en dan langzaam de hoeveelheid opschroeven.

Oh wat zou het gaaf zijn als hij gewoon weer barf zou kunnen eten (met kleine aanpassing)!!!
Door Martine-Tom
#2426091
vanaalst schreef: nee geen kvv.....dan weet ik niet als ie zou reageren waarop ie gereageer...

martine...dat wil ik ook liever niet vanwege een eventuele reactie...
wil het echt heel rustig aanpakken
Ohja...
Dan idd zoals Marije voorstelt, denk dat ik dat zou doen  :)
#2426111
vanaalst schreef: ja id, ga nog geen spier en orgaan tegelijk geven.....
nu deze week nog spier en zal volgende week orgaan geven..
daarna samen en kijken hoe of wat...
ach hij staat zo te genieten he van zn eten!! :smitten:
Dapper dat je het weer probeert :-*

Tekorten krijg je pas na langere tijd eenzijdig voeren, dus maanden ofzo. Pas als het grootste deel weer vers is dan zou daar over de week genomen toch een compleetheid in moeten zitten.
#2426124
Angelique schreef: Dapper dat je het weer probeert :-*

Tekorten krijg je pas na langere tijd eenzijdig voeren, dus maanden ofzo. Pas als het grootste deel weer vers is dan zou daar over de week genomen toch een compleetheid in moeten zitten.
thanks!
oke daar houden we rekening mee, maar dat zal nog wel effe duren denk ik zo ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door