Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door luuntje
#2425019
aangezien luna gesteriliseerd is en van kvv weer terug gaat op barf moet ik er even weer inkomen.

het menu zoals ik het nu opgeschreven heb:
luna jonge teef 21 kg (ga uit van 25 kg) 500gr per dag

maandag:
zalmkop (250 gr)
spiervlees (145 gr) (hert, paard of rund)

dinsdag:
eendennek (250gr)
spiervlees (145 gr)
groenten (100 gr)

woensdag:
lamsbout (250gr)
spiervlees (145gr)
orgaan mix (130 gr)

donderdag:
geitennek (250gr)
pens (260 gr) (lam, geit of rund)

vrijdag:
kippenbot  (250gr) (karkas, pootjes of vleugeltjes)
spiervlees (145gr)
groenten (100gr)

zaterdag:
konijnkarkas (250gr)
spiervlees (145gr)
orgaanmix (130 gr)

zondag:
haaskarkas (250gr)
spiervlees (145gr)
groenten (100gr)


is het menu zo goed of zie ik iets over het hoofd?
ei zit ook in de groentenmix
Door tomcat
#2425460
Op maandag heb je vlgs mij maar 400 gr ipv 500 gr of een tikfoutje, dat kan natuurlijk ook....

Gr Tomcat
Door Lizzy
#2426023
[quote="luuntje"]
aangezien luna gesteriliseerd is en van kvv weer terug gaat op barf moet ik er even weer inkomen.

het menu zoals ik het nu opgeschreven heb:
luna jonge teef 21 kg (ga uit van 25 kg) 500gr per dag

maandag:
zalmkop (250 gr)
spiervlees (145 gr) (hert, paard of rund)

dinsdag:
eendennek (250gr)
spiervlees (145 gr)
groenten (100 gr)

woensdag:
lamsbout (250gr)
spiervlees (145gr)
orgaan mix (130 gr)

donderdag:
geitennek (250gr)
pens (260 gr) (lam, geit of rund)

vrijdag:
kippenbot  (250gr) (karkas, pootjes of vleugeltjes)
spiervlees (145gr)
groenten (100gr)

zaterdag:
konijnkarkas (250gr)
spiervlees (145gr)
orgaanmix (130 gr)

zondag:
haaskarkas (250gr)
spiervlees (145gr)
groenten (100gr)


is het menu zo goed of zie ik iets over het hoofd?
ei zit ook in de groentenmix
[/quote]

Ziet er goed uit! Mooie afwisseling in diersoorten. Ik neem aan dat in de orgaanmix een mix zit van lever, nier, hart? Is je hond al gewend aan vleesbotten? Want lamsbout en geitennek zijn wel vrij hard. Dus als ze nog niet gewend is aan bot, zou ik daar even mee wachten. Ik weet niet welk deel van de bout je geeft maar ik vind heupgewrichten prima, poten echter ongeschikt.
Door Kim en Casper
#2426294
Idd is lamsbout een dragend deel en geitennek is ook erg hard. Dit is meer om t vlees af te knagen en dan af te pakken dan om op te eten.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2426320
Oke volgende keer dus een ander deel bestellen. ribben zou dat een optie zijn?
Luna is wel al gewend aan botten, de eerste geitennek hier was als kluif bedoelt maar mevrouw at hem Helemaal op. Dus heb ipv de avondmaaltijd toen maar spiervlees bijgegeven.
Vandaar dat ik het op haar menu had gezet. (Ontlasting was erna ook gewoon goed)
De lamsbouten zijn van richard ik kan ze met de snoeischaar doorknippen, maar zijn ze wel of niet geschikt het zijn lange botten.
Door Lizzy
#2426455
[quote="luuntje"]
Oke volgende keer dus een ander deel bestellen. ribben zou dat een optie zijn?
Luna is wel al gewend aan botten, de eerste geitennek hier was als kluif bedoelt maar mevrouw at hem Helemaal op. Dus heb ipv de avondmaaltijd toen maar spiervlees bijgegeven.
Vandaar dat ik het op haar menu had gezet. (Ontlasting was erna ook gewoon goed)
De lamsbouten zijn van richard ik kan ze met de snoeischaar doorknippen, maar zijn ze wel of niet geschikt het zijn lange botten.
[/quote]

Ik weet niet precies welk deel je van de lamsbout krijgt. Is het de poot of het schouderblad?

Als ze gewend is aan bot en nek gaat goed, dan zal rib ook vast goed gaan. Die kun je ook eerst met de snoeischaar testen.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2427087
Stom dat ik daar niet zo bij  nagedacht  heb, ik dacht ik kom er doorheen met de snoeischaar dat kan wel.
Dat word dus het vlees eraf snijden.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door