Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2423789
Ik heb het vermoeden dat mijn hond allergisch reageerd op kip, ben het aan het uittesten, maar hoe zit dat met een kippe ei?
Is het zo dat als je hond allergisch is voor kip dan ook vaak allergisch is voor kippen ei?
Of staat dat los van elkaar?
Als het wel zo is, dan zouden eenden eieren  een alternatief zijn, maar bv kwarteleieren kunnen die wel?
Waar kan je evt. eenden eieren of andere soorten eieren kopen?
Door IraPablo
#2423917
Over honden weet ik niet, maar ik heb zelf een allergie voor kip.
Ei gaat prima; heeft volgens de wetten der natuur  ;) blijkbaar geen relatie met elkaar.
Kalkoen daarentegen is ook foute boel, dus let daar ook even op.
groetjes,
Door Lizzy
#2424108
[quote="Extreme"]
Ik heb het vermoeden dat mijn hond allergisch reageerd op kip, ben het aan het uittesten, maar hoe zit dat met een kippe ei?
Is het zo dat als je hond allergisch is voor kip dan ook vaak allergisch is voor kippen ei?
Of staat dat los van elkaar?
Als het wel zo is, dan zouden eenden eieren  een alternatief zijn, maar bv kwarteleieren kunnen die wel?
Waar kan je evt. eenden eieren of andere soorten eieren kopen?
[/quote]

In de regel is het zo (uitzonderingen bevestigen de regel) dat de kans groot is dat de hond dan allergisch is voor kip en ei. Alleen wel ei van hetzelfde diersoort. Dus als ze niet allergisch zijn voor eend, gaat eendenei in de regel ook prima.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2424345
[quote="IraPablo"]
Over honden weet ik niet, maar ik heb zelf een allergie voor kip.
Ei gaat prima; heeft volgens de wetten der natuur  ;) blijkbaar geen relatie met elkaar.
Kalkoen daarentegen is ook foute boel, dus let daar ook even op.
groetjes,
[/quote]

Mijn dochter is allergisch voor kippeneiwit in oa entingen, maar heeft geen problemen met kippen ei op zich.
Ow dus kalkoen kan bij haar(mijn hond  ;)) ook zorgen voor een reactie, goed dat je het zegt, kan ik daar ook rekening mee gaan houden/ uittesten.

[quote="Lizzy"]
In de regel is het zo (uitzonderingen bevestigen de regel) dat de kans groot is dat de hond dan allergisch is voor kip en ei. Alleen wel ei van hetzelfde diersoort. Dus als ze niet allergisch zijn voor eend, gaat eendenei in de regel ook prima.
[/quote]

Goed om te weten, ik ben nu gestopt met voer te geven waar kip in zit, cq kip te geven, maar geef nog wel kippen ei, ga er ook gelijk mee stoppen. Thanks voor de info.

iemand een idee waar je dan andere eieren kan kopen?
En kwarteleitjes kan dat wel?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door