Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Parelridder
#2423397
Sanne eet graag een heel kwarteltje. Nu wil ik haar graag ook kwartelkarkas gaan geven. Wie weet wat een kwartelkarkasje weegt?
En zijn deze doorgaans redelijk bevleesd? Stel ik het me terecht voor als een rugkarkasje? Is jullie ervaring dat er vaak nog wat organ in zit of juist niet?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2423601
Het hangt van de dealer af of het een heel karkas of een rugkarkas is. Ik heb die niet zo vaak, dus kan niet zeggen wat je meestal krijgt. Ik heb er nog nooit orgaantjes in gevonden. Ze zijn wel erg klein en zacht; formaat parelhoenkarkasje van Kukeluku.
Ik geef meestal hele kwartels. Die reken ik dan als compleet (aangezien in een hele kwartel meestal nog wel wat orgaan zit) en lekker bevleesd zijn, dus dan is dat een feestmaal. Krijgen ze niet elke dag, gewoon af en toe. Ze eten er dan samen 1 of ieder een eigen kwartel en dan voor een hele dag, afhankelijk van het formaat kwartel. Dat is makkelijk als ik de hort op ben voor de hele dag bv.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2423727
Ik heb er eens overgenomen van iemand.
Er zat nog orgaan in en ze waren redelijk kaal. Niet té,maar toch zeker niet mooi bevleesd.
Het waren gehele karkasjes dus, met nekje er meestal ook nog bij en 1 kopje zelfs.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door