Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2422976
Vanmorgen had Balou een klit onder zijn kin zitten van bijna 10 x 10 cm. Toen ik deze uitborstelde kwam er een hele rode huid onder vandaan. Mijn eerste idee was een beginnende hotspot. Hij moest vandaag in bad, toen ik hem daarna droog ging fohnen kon ik de plek heel goed bekijken. Het ziet er uit als irritatie van het krabben, want hij heeft daar een stuk of 4 bultjes zitten die er uit zien als muggenbultjes en die de jeuk lijken te veroorzaken.
Verder heeft hij 3 soortgelijke bultjes op een rijtje zitten net naast zijn ruggegraat, en nog een paar aan de andere kant.
Daar had hij ook grote klitten zitten van het krabben.

Worden honden door muggen gestoken? Want het lijken muggenbultjes. Of misschien bultjes van grasmijten? want die periode komt er ook weer aan.

Ik heb er toch maar even een beetje vetaderm opgedaan en toen dat ingetrokken was nog wat honingzalf. Ik weet anders niet wat ik er op zou moeten smeren tegen de jeuk.
#2423380
tt-tjes schreef: Toevallig vorige week druppels gegeven tegen vlooien. De andere 2 hebben nergens last van.
Wat voor druppels?

Je hebt druppels dat ze dood gaan van een beet, en druppels dat ze weg blijven...maar een beet kan altijd wel.
#2423383
johanna25 schreef: rooie mieren, ook erg vervelend, ben zelf net 3 x gestoken onder mijn arm...
ik weet niet of een hond daar last van kan hebben, maar de bulten bij elkaar lijkt wel zoiets.
Die zitten toch alleen in bossen? Hij ligt wel veel in de tuin, daar zitten ook mieren in het gras, maar dat zijn gewone.
#2424796
charmed schreef: Whisper wordt heel vaak gestoken door muggen, zij heeft dan 1 of 2 dagen allemaal bobbeltjes op de neusrug of aan de zijkant van de snuit. Daarna verdwijnen ze ook weer spontaan  :biggrin2:
yep hier ook, zie ook muggen op hun lijfje zitten maar die komen niet door de vacht heen...
als honden gestoken worden door mieren dan veren ze op en rennen ze wel naar binnen oid want dat voelen ze wel...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door