Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Youandi
#2421219
dit artikel is niet nieuw, en heb het een tijdje terug al eens met mijn DA besproken.

Conclusie is simpel: denk je, dat als er een bloedtest beschikbaar is om kanker op te sporen, dat niet al láng bij mensen ingezet zou zijn?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2421286
[quote="Youandi"]
dit artikel is niet nieuw, en heb het een tijdje terug al eens met mijn DA besproken.

Conclusie is simpel: denk je, dat als er een bloedtest beschikbaar is om kanker op te sporen, dat niet al láng bij mensen ingezet zou zijn?
[/quote]

Hallo  :biggrin2:

Ik denk niet dat dat dan automatisch allang bij mensen ingezet zou worden. Bij veel medicijnen en andere testen zijn ze ook geneigd deze eerst op dieren te gebruiken voordat het humaan ingezet wordt. En je ziet wel bij meerdere medische handelingen binen de veterinaire geneeskunde waarvan je denkt...zou je huisarts ook zo vlot zijn, zou een hoop leed voorkomen kunnen worden.
Door Fido
#2421448
[quote="Youandi"]
dit artikel is niet nieuw, en heb het een tijdje terug al eens met mijn DA besproken.

Conclusie is simpel: denk je, dat als er een bloedtest beschikbaar is om kanker op te sporen, dat niet al láng bij mensen ingezet zou zijn?
[/quote]

Net andersom  ;)
Eerst wordt er op en met dieren getest. Eerst wordt er op en met dieren geoefend. Daarna valt er veel geneeskunde bij dieren af vanwege kosten.

Zoek internet maar af bij wetenschappelijke ontwikkelingen dan kom je tegen dat er wat nieuws is ontdekt met proefdieren en het nog een bepaald aantal jaren duurt voordat het humaan gebruikt gaat/kan worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2421575
[quote="hannabelgje"]
Nee het werkt inderdaad niet bepaald betrouwbaar. Ligt schijnbaar ook aan de vorm van de kanker of het zinnig is of niet.
[/quote]

Jammer dan weer. Zo'n test moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn anders is die eerder bloedlink dan wat anders :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door