Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lauwtje
#2417341
Ik heb hulp nodig.  :-\

Joker is nu zo'n 4 maanden bij mij. Het is een vrolijk hondje, eet goed, geen jeuk en oogt gezond. Nu is Joker een Chinese naakthond en heeft hij over zijn lichaam bultjes/pukkels. Vele met een zwarte pit (mee-eters?) en witte bultjes (de bekende parels) Als ik ze niet eruit haar worden sommige een dikke ontsteking waardoor hij weer op de antibiotica moet.

Joker word met regelmaat gewassen omdat ze dan loskomen. Ik gebruik een neutrale shampoo van de dierenarts en gebruik hierbij een Puff. De bultjes kan je ook wel uitknijpen.. maar Joker is een gillende keukenmeid! Als je hem al net iets te strak (voor zijn doen) vast pakt begint hij al te gillen! Nu heeft hij weer een fikse ontsteking onderop zijn staart waar ik niet bij mag komen.

Zelf ben ik helemaal niet bekent met Chinese naakthonden. Ik heb Joker toevallig gekregen. Kreeg een vies ruikende, dode zeezout scrub mee voor mensen, een puff en de beschrijving: Weekelijks scrubben. Zijn huid was toen echt een drama! Het ziet er wel beter uit... maar dit is ook geen doen voor hem. Joker krijgt elke week 1x vis en verder kvv omdat hij amper tandjes heeft. Hij is nu 3 jaar oud. De mensen van wie ik hem heb gekregen wisten ook niet veel van de Chinees af.. was bij hun gedumpt. Heb me zoveel mogelijk ingelezen voordat hij kwam, jasjes besteld voor de winter en een goede mand gekocht. Helaas kon ik zeer zeer weinig vinden over alle pukkels!

Wat kan ik doen om Joker zijn huidje beter te krijgen? Wassen, scheren en insmeren is geen probleem voor hem.

heel erg bedankt!
Door miik
#2417448
Mijn Mickey is een langharig hondje, maar bij haar zie ik het heel duidelijk dat het ligt aan haar voeding.
Eet zij brokken of ander graan dan aat het mis en komen en bultjes en puisten.
"Troep" die in de brokken zit komt er via de huid weer uit is mijn idee  :-\
Er zullen vast meer tips komen voor de huidverzorging, maar voeding is ook erg belangrijk !!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door