Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2412141
Ik dacht laat ik weer eens mijn menu hier neer zetten, want misschien hebben jullie wel opmerkingen/aanvullingen voor mijn menu. (ik kwam er ook achter dat ik eigenlijk te weinig spiervlees heeft momenteel dus toch wel weer even goed om hier weer even mee bezig te zijn ;))

Wat wel belangrijk is om te weten is dat Lobbes een meelmijt, copramijt en farinaemijt allergie heeft.

Het menu nu

Omdat ik niet alles op de gram nauwkeurig afweeg, zijn al mijn gewichten allemaal +/- omdat ik het te veel moeite vinden om alles af te wegen op de gram, zoals ik in het begin wel deed.

Omdat ik de vis op één dag voer wordt het vleesbot en het spiervlees verdeeld over 6 dagen.

maandag t/m vrijdag (iedere dag)
ochtend: spiervlees 300 gr. (nu zie ik dat dit dus te weinig is volgens de reken methode  :-[)
avond: vleesbot 440 gr en orgaan 140 gr

zaterdag
mix 1kg (als er in de mix geen organen zit krijgt hij ook nog 130 gr orgaan erbij)

zondag
vis (meestal zalm) 650 gr
de ene week een lijf en de andere week een kop.

Extra:
iedere dag zalmolie bij het voer (behalve de dag dat hij vis krijgt)
1 ei
1 of 2 x per week war yoghurt
diverse gedroogde snack tussen door. (op dit moment zijn dat oortjes, pootjes, spiervlees, long en pens)

De soorten vlees die ik geef
Vleesbot: eend, kip, lam, parelhoen, kalkoen, geit,
Spiervlees: kip, geit, rund, paard, hert, lama, lam, kalkoen
Organen: rund, geit, lam, eend, kip (in de vorm van 2x hart, 1,5x lever, 1,5x nieren, 2x long of tong of testen of milt (milt en testen eigenlijk weinig))
Mixen: kip/geit (vleesbot, spiervlees en orgaan), geit (vleesbot en spiervlees), lam (vleesbot en spiervlees)

Ik voer alles in een periode van 2 weken.

Volgens het rekensysteem zou mijn hond moeten hebben:

Menu voor een energieke reu, 32 kilo. (vandaar de 3%)

Hoeveelheid: 3% van 32 kilo = 960 gram per dag / 6720 gram per week

Rauw vleesbot 40% : 448 gr. per dag / 2688 gr. per week
Spiervlees 35% : 386 gr. per dag / 2318 gr.
Orgaanvlees 15% : 144 gr per dag / 1008 gr.
Vis 10% : 672 gr.

Dus ik moet mijn menu volgens mij zo gaat aanpassen:
maandag t/m vrijdag
ochtend: spiervlees 400 gr.
avond: vleesbot 450 gr en orgaan 145 gr

zaterdag, zondag en het extra's
wilde ik het zelfde laten of hebben jullie op of aanmerkingen?

Tevens vroeg ik me af of ik nog andere suplementen toe moet voegen. Graag hoor ik al jullie ideeen  :biggrin2:

Alvast bedankt voor het mee kijken  :-*
#2413461
Lobbes doet het goed op vlees, maar (sorry dat ik het moet zeggen) was ook op br*kken. Iedereen om me heen zegt ook wat ziet hij er goed uit, ja al je oppervlakkig kijkt wel ja.

Puur pollen volgens mij niet maar weet het zo evenniet zeker puur jeuk en nog een puur ... of dit dat toch pollen is geweest  ??? Dat zal ik eens moeten nakijken dan. We hebben al zoveel gedaan.

Ik ben nu 3 maanden aan het desensibiliseren, omdat ik al zoveel geprobeerd heb en helaas niets gewerkt heeft. Ik ben dan ook al bijna 3 jaar aan het zoeken wat de jeuk weg haalt voor hem, maar helaas nog steeds niet verdwenen. Ik hoop dat dit wel gaat aanslaan, maar we moeten het afwachten.

Tips zijn natuurlijk van harte welkom  :-*
#2415915
[quote="Xerox"]
Heb je met Lobbes al eens iets van chlorella ofzo geprobeerd? (weet trouwens niet of dat mag icm desensibiliseren?)
[/quote]

Nee ik vroeg me eigenlijk al af of ik iets zou moeten gebruiken en zo ja wat dan.
Heb me eigenlijk nog nooit echt verdiept in al die suplementen, omdat ik het idee had dat in niet nodig hoeft zijn zou. Maar misschien heb ik het wel mis.


Waarvoor is chlorella dan precies?
#2416413
Dit is de link die ik toen gekregen heb van Deesje hier op het forum:

http://www.chlorella-alg.com/

Ik heb toen meebesteld en gebruik het nu zelf. Voor Xerox (nog) niet, want ik geloof dat de (tijdelijke) bijwerkingen wel wat heftig kunnen zijn. Maar Lizzy heeft me dit wel aangeraden voor Xerox i.v.m. de mijtallergie. Dus misschien is het iets om eens naar te kijken? Als ik iets verder ben met Xerox, ga ik het bij hem ook proberen.

Ohw en Hope hier op het forum heeft inmiddels goede ervaringen met groene leem. Dat is ze gaan gebruiken na een consult bij Tannetje. Het wordt afgeraden om het zonder doktersadvies te gebruiken, dat wel.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door