Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rick76
#2402431
Hi,

Ik heb meerdere topics gevonden over dit onderwerp. Maar blijf toch met wat vraagjes zitten.

Mijn teef is net gedekt en ik vroeg me af of er dingen zijn die ik absoluut moet weglaten tijdens de dracht (zoals levertraanolie de 1e 2 weken) en absoluut zaken moet toevoegen? De dierenarts heeft mij ooit geadviseerd om absoluut een goede kvv te geven om er zeker van te zijn dat de teef geen tekorten gaat krijgen tijdens de dracht.
Ik wil natuurlijk ook geen tekorten in de voeding, maar wil niet overstappen op kvv. Ik geef nu op het oog voeding en heb uiteraard de eerste tijd gewoon de percentages gevolgd met de juiste afwisseling. Als de teef iets meer naar mager neigt dan geef ik meer en vice versa.

Het is mijn eerste eigen nestje, dus wij willen het echt helemaal goed doen :)

Alvast bedankt!

Groetjes
Rick
Door Lizzy
#2402674
Rick76 schreef: Hi Lizzy, ik had deze ook al gelezen, maar dacht misschien is er nog aanvulling...
Nee dus. Alles wat je moet weten, staat daar.
Door Rick76
#2404921
Lizzy schreef: Makkelijk he :biggrin2:

Spannend trouwens, je eerste nestje...! Leuk!
Ja zeker spannend!!  Ik heb al zoveel nestjes van anderen meegemaakt, maar nooit van onszelf... Dat is echt anders.. 

Toch nog een vraagje! Ik geef nu lijnzaadolie aan de honden kan ik dit gewoon blijven geven? Ik weet niet of hier ook vit A in zit? Lijkt mij niet, maar weet het niet zeker..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door