Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2375067
Eff snel vraagje, heb er niet bijzonder veel verstand van.
Liam heeft vorig jaar eind Juni zijn kittenentingen gehad. Hij moet ze dus wel even weer,
maar kan het kwaad om ze een maandje later te geven , eind Juli nu dus ?
Door NoaKaj
#2402503
De basisimmuniteit bouw je op door de kittenentingen én de enting met 1 jaar. Al besluit je om de rest van z'n leven niet meer te enten (zou niet mijn keus zijn) dan nog moet ie deze enting hebben.
Door Mevroi Kruim
#2402650
NoaKaj schreef: De basisimmuniteit bouw je op door de kittenentingen én de enting met 1 jaar. Al besluit je om de rest van z'n leven niet meer te enten (zou niet mijn keus zijn) dan nog moet ie deze enting hebben.
Klopt niet. Ook met een kitten-vaccinatie kunnen ze voldoende afweer opbouwen. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het zit met titeren bij katten maar bij honden kun je iig zo de immuniteit checken. En dan zie je dat als ze als pup verstandig gevaccineerd zijn (dus niet tig keer terwijl ze nog maternale immuniteit hebben) ze vaak na de pup-enting al voldoende immuun zijn.
Door *Yvje*
#2404724
Hmmmm.. de meningen zijn aardig verdeeld dus.
Ik laat hem met anderhalf nog even enten dan.
Titeren is hier geen.optie..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door