Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#2386505
Als ze goed reageert op de Duck Pancreas dan is het goed, maar blijft ze na hele lange tijd nog dunne ontlasting houden en misselijk, dan zou ik de zymoral in kleine dosering toevoegen. Maar normaliter werkt pancreasvlees veel beter dan de zymoral. Het vlees zal dan vrijwel bijna altijd voldoende zijn om te geven. De Duck pancreas moet je toch ook op 30 graden voeren? Dan werkt het het beste.
Door trees
#2386512
Het beste is op kamertemperatuur,
dus beslist niet opwarmen in de magnetron
dat vertelde de voedingsdeskundige van duck.
Donja heeft nu goede ontlasting,
ik zou het dan bv van 3x naar 2 x kunnen geven de zymoral,
en kijken hoe ze dan reageerd toch?
en dan gaan afbouwen.
Door charmed
#2386518
trees schreef: Het beste is op kamertemperatuur,
dus beslist niet opwarmen in de magnetron
dat vertelde de voedingsdeskundige van duck.
Donja heeft nu goede ontlasting,
ik zou het dan bv van 3x naar 2 x kunnen geven de zymoral,
en kijken hoe ze dan reageerd toch?
en dan gaan afbouwen.
Ik deed het altijd in een zakje, dat hing ik in kraanwarm water, dan even laten staan totdat het warm was en dan geven.

Ik heb niet afgebouwd met zymoral. Ik heb van de een op de andere dag Pancreasvoeding (vers vlees), gegeven, i.p.v. zymoral. De Pancreas doet precies hetzelfde als die zymoral. Dus wat je doet als je het samen geeft is dat je dubbelop geeft. Maar ik zou toch echt de pancreas warmer geven anders werkt het lang niet zo goed. Gewoon in kraan warm water, in een zakje even laten hangen. De boterhamzakjes van de aldi zijn wel goed waterdicht, er moet natuurlijk geen lauw water bij komen uit de kraan.
Door trees
#2386526
Oke dank je wel,ga ik doen,
is jouw hond helemaal genezen?
ik ben namelijk helemaal effe van het padje af,
vind het zo erg voor haar,
maak me zo ongerust,
mijn hondjes zijn me alles.
Donja deed altijd heel graag kluiven,
wat zou ik als alternatief kunnen geven?
normaal kregen ze hier een varkensoor,
bullepees,enz
Door charmed
#2386599
Ligt er aan wat je hond heeft? Als hij een pancreasinsufficiëntie heeft, genezen ze niet, maar dan moeten ze altijd pancreas blijven eten en dan gaat het super met ze. Mijn sheltie had met 8 jaar een pancreasinsufficiëntie en ze is 15 jaar daarmee geworden. Ik heb gewoon gekeken waar ze goed op reageert, bijvoorbeeld gedroogde kip, gedroogde kalkoen, je kan ook zelf drogen. Niet al te grote stukken geven. Eerst kleine stukjes geven en kijken hoe je hond er op reageert. Gaat het goed, geef je de volgende keer 2 kleine stukjes. Waar ze niet goed op reageert niet weer geven, waar ze wel goed op reageert kun je wel geven. Maar niet te grote stukken. :)
Door trees
#2387114
De dierenarts heeft het over een alvleesklierontsteking,
dus ik weet niet of dat het zelfde is,
wat u hond heeft gehad.
Hoe doe je dat precies,het drogen van vlees,
en hoe bewaar je dat?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door