Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mona
#2384787
Hoi,

ik heb mijn hond nu anderhalve week op barf omdat ze slecht reageerde op brokken.
ze vind het nu heerlijk en is er blij mee.
maar nu krijgt ze veel jeuk en ook haar ooglid is erg rood en er komt groene smurrie uit.
ook haar oren zijn rood warm en er komt prut uit.
ik ga dus gelijk even naar de da.
maar ik vroeg me af is dit normaal voor de ontgiftingsfase? en hoe lang mag dat duren voordat ik de oorzaak moet zoeken in de diersoorten die ik voer?ik voer op dit moment
orgaan van lam en kip
sardientje
kipkarkas en eendekarkas eendenekken
runderpens geitevlees en kopvlees

daar komt na zaterdag nog wilde eend karkas en fazantkarkas paardevlees en rundervlees bij.
ik vermoedde toen ze op brok zat dat het aan de kip lag maar lizzy zei dat echte kip anders was dan die uit de brok.

maar misschien maak ik me te veel zorgen.
weet iemand nog iets wat haar helpt makkelijker door de ontgiftingsperiode te komen.

groetjes
Mona en een zielige ( vind ze zelf ) pretty
Laatst gewijzigd door mona op ma 02 jul 2012, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2384792
Het kan natuurlijk van de kip komen. Het kan ook een oogontsteking zijn (het heerst als de pest!!!!). Het kan ook een allergie zijn voor pollen. Het kan ook ontgiften zijn. Ik ging hier dus zelf nog niet mee naar de DA, ik probeerde eerst een paar dagen de fantastische oogdruppels van Similasan Nr. 2. Gewoon te koop bij de drogist. De ampullen werken het best. In ieder oog steeds een paar druppels laten vallen. Je handen steeds wassen, ook tussen het behandelen van de twee ogen en beide ogen met een schoon watje even afvegen. Als het dan met een paar dagen niet over is of aanzienlijk minder, dan is het tijd voor de DA.
Door mona
#2384919
Hoi Lizzy,

tja met in mijn achterhoofd dat mijn man er een grasaartje had uitgehaald toch naar da geweest.
en jippie ik ben steeds blijer met mijn dierenarts.
het was idd beschadigd onder het derde ooglid en dus zalf meegekregen.
ook weet ik nu dat hij positief staat tegenover vers vlees.
hij vind het prima als we maar kritisch blijven wat betreft de kwaliteit.
hij zegt dat er veel mensen zijn die er wel denken aan te kunnen verdienen en dus vlees van mindere kwaliteit goedkoop aanbieden.
dus werd me op het hart gedrukt goedkoop is duurkoop.

maar daar waren we volgens mij het hier op barfplaats toch al wel over eens. ;)

maar als je wilt kun je dierenkliniek delftland in den hoorn ook bij de prodierenartsen zetten.

ik hoop alleen dat de jeuk voor mijn hondje nu minder gaat worden want daarvoor ben ik ook met barf begonnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door