Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jasmijn
#2382865
ik heb net toch maar mijn fazant en duiven karkas voor femke en de katten door de vlees molen gehald, omdat ze het toch een te nieuwe smaken vinden om gelijk helen stukken te eten.
voor dat het door de molen ging heb ik de maag en darmen er uit gehald in verband van graan en zo wat er in zou zitten en nu vroeg ik me af wat doe ik hier mee?
schoon maken en ook malen of gewoon weg gooien?
en hoe doen jullie het als jullie het heel geven, darmen en maag er uit of toch er in laten zitten?

aan gezien ik de rest van de organen er gewoon in heb laten zitten en mee gemalen vroeg ik me af of als ik hier nog spier vlees bij doen het als compleet kan rekenen?
zo wel de duif als de fazant is goed bevleest dus hoeveel spiervlees moet ik hier dan bij doen?
Door MJoze
#2383598
De maagjes kun je schoonmaken (inhoud eruit) en dan gewoon voeren. De darmen kun je weggooien.
Volgens mij worden de darmen vaak verwijderd, tenzij de complete prooi met vacht/veren gevoerd wordt, dan laat men de darmen ook vaak zitten. Sommige honden laten die gewoon liggen.
Het is moeilijk om zo aan te geven hoeveel spiervlees je bij moet voeren. Dat hangt van de bevleesdheid van de karkassen af. Als alleen de filets verwijderd zijn hoef je er volgens mij maar een beetje spiervlees bij te geven.

Groetjes, MJ
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door