Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eira
#2383103
Vanavond kreeg Eira voor het eerst een hazenkop met vacht. Ik had hem voor de zekerheid al een beetje bewerkt met de hamer en samen met een lap pens laten ontdooien, maar zoals verwacht een hoop gelik maar geen geknaag dus hij ligt weer samen met de pens in de koelkast voor morgen.

Ik had begrepen dat veel honden sowieso niets met vacht eten dus ik vraag me af hoe lang ik het vol moet houden om haar de kop te laten eten. Eira vast uit zichzelf weleens 1 of 2 dagen als ze ergens geen zin in heeft dus ik zat te denken hem morgen nog een keer aan te bieden, als ze hem dan niet eet overmorgen nog een keer en als ze hem dan nog steeds niet moet haar overmorgen gewoon wat anders te geven en beesten in vacht maar laten. Hoe zouden jullie dit doen?

Ik was ooit begonnen met een complete kwartel maar dat vindt ze echt onwijs bah en zelfs een stukje vlees ervan moest ze niet. Hele kip, parelhoen of tamme eend ben ik helaas nog niet tegen gekomen.
Door robbiekomvoor
#2383135
Ach,ik ben er heel makkelijk in,als hier iets niet gegeten wordt,krijgen ze gewoon wat anders.
Persoonlijk vindt ik het een beetje sneu om haar dan maar 3 dagen te laten vasten ;)
Door Eira
#2383277
Ik zit met die kop ook een beetje te twijfelen of ik haar moet 'verplichten' hem te eten, vanavond krijgt ze hem weer en als ze hem niet lust krijgt ze wel wat anders. Als het zou gaan om iets wat ze normaal wel eet biedt ik het rustig net zo lang aan tot ze het eet maar met die hazenkop voelt het toch een beetje oneerlijk omdat ze niet persé dingen in vacht hoeft te willen eten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2383281
Ik zou de lap pens waar hij in gelegen heeft dan geven.  De smaak van de haas zal er dan wel wat in zitten.
Maar, als ze eraan likt, ligt het niet aan smaak, maar aan het feit dat ze moet knagen??  ??? Dan zou ik het toch wel vaker proberen. Tot ze eraan begint.

Ik probeer trouwens hier ook Luis wat aan smaken te laten wennen.  Anders blijft er straks niet veel vlees over dat meneer nog lust.  Geen rund (dat wil hij echt niet), geen hert, geen haas, geen paard, soms geen lama.  Ale, je kan zo bezig blijven.
Dus eh, paard gaat hij aan wennen (zei ze strijdlustig  :P) . Of ik ga het toch proberen.
Door Eira
#2383310
Ze eet normaal wel haas, maar ik verwacht een beetje dat ze de vacht maar vreemd vindt. Ik heb er nog een stuk of 10 in de vriezer liggen dus ik kan het later nog een keer proberen. Misschien dat ik de volgende wel voor een deel van de vacht ontdoe, wie weet helpt dat. Bij konijn laat ik haar wel vasten tot ze het eet, de ene keer eet ze het zonder gemiep en de andere keer laat ze het zonder moeite twee dagen staan ::)
Door smulpaap
#2383317
Zo is /gaat dat hier ook met alles in een vachtje . Ik heb het met bv complete wilde konijnen , weet je wat ik doe ? Ik laat er steeds vaker wat meer van de vacht aanzitten .
Ik ben begonnen met de pootjes , daar de vacht aan laten en de rest eraf . En dan zijn ze zo lekker aan het smullen en dan lijken ze er geen erg meer in te hebben .
Met bv koppen idem , ik haal dan zoveel als mogelijk is de vacht eraf . Het is wel even wat gepeuter en geklooi maar zo accepteren ze het langzamerhand
Door ulla
#2383572
Door één van mijn dames vrijwillig te laten vasten heb ik haar wel aan meer soorten eten gekregen wat ze zogenaamd niet beliefde. 8)
Vacht en veren hoeft van mij niet als ze dat echt weigeren de jongste is daar makkelijk in maar die is het dan ook vanaf pup gewend.
Door Eira
#2383859
Zojuist poging nummer twee... ik had de kop al een beetje platgeslagen en half binnenstebuiten gedraaid zodat het voor haar misschien wat herkenbaarder zou zijn als eten. Ze heeft zowaar de oren eraf geknaagd en de kop uitgehold en er was ook wat vacht verdwenen. Ze begon op een gegeven moment toch weer een beetje te miepen met dat ding dus toen heb ik haar bakje neergezet met pens en een beetje parelhoenkarkas.

Ik ga voor de volgende keren de tip van Smulpaap proberen en telkens wat minder vacht verwijderen :)
Door BlissSpirit
#2383930
Ik heb ook van die mutsen die vachten maar vreemd vinden.
Laatst een paar gedroogde lamsoren met huid en haar gekregen en Spirit heeft eerst tien minuten van mij naar het oor en weer terug gekeken.
En Bliss had zoiets, is dit nu een knuffel of hoe zit dat.
Heeft er een half uur piepend mee rond gelopen, bij mij gebracht om ermee te spelen en toen uiteindelijk, toen ze zag dat hij bij Spirit weg was, heeft ze het erop gewaagd  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door