Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door star
#2382245
Een goede vriend van mij heeft een labrador.
Als pup hebben ze haar opgevoed en met 15 maanden naar het kngf gegaan.
Met 2jaar kwam ze terug omdat ze afgewezen was als blindengeleidehond.
Ze gaven als aanleiding het slopen op terwijl ze bij hun nooit iets heeft gesloopt.
Nu heeft ze dus vanaf dag een dat ze terug is last van haar oren (ontstoken, dik, en schilferig ) dit is verholpen maar komt regelmatig terug.
En haar poten vooral haar voorpoten worden aangeklaagd en tussen de tenen is het helemaal kaal en roze door het likken.

Ze heeft het het hele jaar door dus.
Vorige maand is ze tijdens een sportfit keuring gezond verklaard en bij het kngf zijn er röntgenfoto's gemaakt en die waren ook goed.

aangezien ze het hele jaar door last heeft denk ik aan voedsel allergie.

Is het verstandig te elimineren en dan beginnen met alleen konijn?
Ze zit trouwens nu 1 jaar op Barf. Daarvoor een jaar KVV en bij kngf brokken gehad.
Of zou het een omgevings allergie kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2382250
Het kan ook een omgevingsallergie zijn, bv voor mijten, dat komt het hele jaar rond voor. Het beste kun je inderdaad een voedselallergie gaan uitsluiten door te gaan elimineren met een diersoort die ze nog nooit eerder heeft gegeten.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2382961
Misschien een allergie test laten doen, om zo uit te sluiten dat het bv geen huisstofmijt allergie is.
Dit voordat je de pad van eliminatie op gaat, wat lang kan gaan duren.
Ik heb zelf een labrador met allergie, eerst ook met eliminatie bezig geweest, en het bleek oa huisstofmijt allergie te zijn.
succes
Door star
#2409243
Ze heeft nu 3.5 weken alleen konijn op.
Na minder dan een week begon de roodheid tussen de tenen weg te trekken, helaas werd na 2 weken haar oren weer erg dik, rood en jeukten heel erg. Toch volgehouden en na 3 weken komt er al nieuw haar op de kalen plekken tussen en op haar poten, ook haar oren jeuken niet meer, zijn niet meer dik en zitten nu alleen nog wat kostjes op!!!

We zijn zo blij voor het eerst in haar leven krabbeld ze niet meer!

Nog even 2.5 weeken volhouden en dan wat anders erbij.
We zijn er nog niet uit of dit een diersoort word zoals paard of eend, of dat het chlorella of Visolie word?
Door Lil
#2409298
Ik zou eerst nog een tweede diersoort doen ;)

Wat fijn dat ze niet meer krabt!!!! Ik ken de narigheid maar al te goed (allergie voor meerdere mijten en plantenn/grassen, mijn meisje heeft heel lang met 4 kale paarse poten gelopen).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door