Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mona
#2381181
Hoi,

ik ben nu een kleine week aan het barfen met mijn jongste teefje.
en ik loop tegen een probleem aan.
tot op heden lust ze niets anders dan kippeorgaan en met moeite lamshart.

ik heb lever en nier geprobeert van lam en rund maar die blieft madam niet.
ook orgaan van geit vind ze  :yucky:
ik heb het nu maar gepureerd en wil het ergen door gaan mengen.
anders gaat ze wel tekorten oplopen.
ik heb het ook geprobeerd met bakken maar ook dat wil ze niet

heeft iemand nog advies?

gr Mona
Door nienk
#2381200
drogen? en dan steeds iets minder drogen? vindt ze pens wel lekker? pens-marinade (dus orgaan in kleine stukjes door pens mengen en dan lekker laten trekken) wil ook nog wel eens wonderen doen.
Door Lizzy
#2381204
Biologische levers. Zoals ik je al eerder schreef, ik heb er hier ook een die bij niet-biologisch zegt "toedeledoki". En zo ken ik veel meer honden.

Tweede keuze is even aanbakken in de olijfolie.
Door Miranda 1
#2381260
Mijn berner at zijn orgaan en vlees niet. En hij moest op Barf vanwege zijn voedselallergie.Ik heb beide gedroogd een hele tijd. Want steeds korter drogen werkte ook niet. Wel een gedoe hoor, elke dag 700 gram drogen. Maar hij at het dan wel.

Een paar maanden geleden was ik er klaar mee, dacht dan eet je het maar niet. En zonder probleem eet hij het nu volledig rauw.
Door mona
#2381368
ok ik ga op zoek naar biologisch.
haal ik dat in de supermarkt want volgens mij heeft de islamslager dit niet.

werkt dat ook niet ga ik het wel proberen te drogen.
maar kan dat drogen ook in de oven??.

wat betreft pens marinade.
ik moet de pens al heel klein snijden anders blieft madam het ook niet.
pff mijn oudste hond is niet zo moeilijk ..
nog even en dan mag die ook barfen.
Gebruikersavatar
Door Freggel
#2381412
Hier heb ik er 1 die zelf biolever en nier weigert van grote dieren, zodra ik nieren en lever van kleine dieren voer (bv konijn, haas) dan vliegt het naar binnen. Gedroogd eten ze het dan weer wel van grote dieren.

Wat betreft nier begrijp ik het nog wel, nier van lam/rund/schaap vind ik zelf ook veel sterker ruiken dan van bv konijn.
Door Xada
#2381499
Aan orgaanvlees eten ze hier ook voornamelijk kippehartjes en -levertjes. Een enkele keer voer ik lever van kalkoenen en ook dat eten ze graag. Ik doe dit al jaren omdat ik hier niets anders kan krijgen. Wel kan ik orgaan kopen van een varken, maar zelfs na een uur koken vind ik het niet fijn door de ziektes die erin kunnen zitten. Dus dat koop ik niet.
Maar aan een tekort heb ik hier nog niets gemerkt.
Als ik dit verkeerd heb, hoop ik dat jullie me verbeteren.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2381507
kwestie van wennen aan de smaak. dus in het begin garen en daarna iets rauwer laten totdat het rauw is. komt echt wel goed. Honden hebben smaak en van het ene dier dan het andere dier vinden ze het lekker of minder lekker.
Door mona
#2382333
bedankt allemaal voor de reacties.

ik ga het gewoon proberen ben nu kippelever aan het drogen in de oven.
als dat gaat ga ik proberen van de andere leversoorten ook beloningssnoepjes te maken
en als ze wat verder is ga ik het er gewoon voorzichtig doorheen mengen.
Door mona
#2382844
heb net maar een bomann droger besteld,
want nadat ik de lever gedroogd had in de gewone oven.
lusste ze het wel :D :D :D :D :D :D

ben wel meteen heftig bezig met dat barfen...
wel heel verslavend.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door