Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2344632
Ok , nog een tekenvraagje? Kent iemand dit "hangertje"?http://www.catandogs.nl/anti-vlooien-product.html
Het klink ideaal. Er is zelfs een niet goed geld terug garantie. Gelukkig, het is niet goed koop...€45 (gaat wel 2 jaar mee)
Ik heb op een oude topic deze vraag al eens gevonden, maar we zijn nu 8 jaar verder en wie weet hebben meer mensen nu ervaring.
Ik wil mijn Labrador geen giftig middel geven. en zoek daarom een alternatief.
#2347309
Mij lijkt het serieus je reinste flauwekul. Er staat op de hele site nergens uitgelegd hoe dat ding werkt en de zogenaamde wetenschappelijke onderzoeken zijn echt om van in je broek te plassen.

"COMMENTAAR
Wanneer we de gegevens van grafiek in samenhang met het statistische uitgangspunt van Tabel 1 vergelijken, valt op dat het aantal insecten vermindert in de groep met plaatje t.o.v. de groep en wel op alle teldagen. Het aantal vlooien op de 91ste dag bij beide groepen kan worden toegeschreven aan het verstrekken van stro dat, zoals elke boer weet, vaak vol zit met vlooien".
#2379697
De hanger onzin??............nu 19 dagen teekvrij. :)
Ze heeft hem nu 36 dagen om en na ongeveer 14 dagen waren er 3 teken in 5 dagen tijd, maar volgens de beschrijving werkt hij pas optimaal na 20 dagen.
Misschien nog steeds toeval, ik zou het niet weten. We beginnen er steeds meer in te geloven.
Voorheen had ze bijna dagelijks een teek en we lopen op de zelfde plaatsen.
Als ze weer teken krijgt zal ik het ook eerlijk melden.
#2380545
Ik hou hem in gedachten, ik heb voor het eerst in elf jaar vlooien gehad bij mijn honden, en dat wil je echt niet.

Teken zo goed als niet terwijl ze tussen en onder struiken doorlopen metershoog gras etc.
Tot nu toe 1 teek bij 1 van de honden.

Maar een halsband blijf ik eng vinden ivm blijven hangen. :-[
#2390673
Lizzy schreef: Mij lijkt het serieus je reinste flauwekul. Er staat op de hele site nergens uitgelegd hoe dat ding werkt en de zogenaamde wetenschappelijke onderzoeken zijn echt om van in je broek te plassen.
Het werkt door dat de hond/kat zelf dmv de penning 'n magnetisch veld maakt wat de vlooien en teken weg drijft.... :-\
Ik geloof er zelf niet in,en zal het ook niet kopen...Maar ik geloof ook niet in steentjes,glazen ball of koperen armbanden e.d
Maar als je denkt dat 't voor jou hond echt helpt.... wie ben ik om te zeggen dat 't niet werkt of dat je misschien gewoon geluk heb.. ;)

Engels: http://www.newleafgardenclub.com/flee-control.php
Bing vertaler:
Mechanisme van de CatanDogCatanDog de plaat werkt zonder integratie geen batterij, die niet nodig is,
de voeding is het "aardse magnetisch veld" en de dierlijke beweging in het snijden van de stroom lijnen, op een zodanige wijze en,
dankzij de "Lenz Law" produceren "Foucault" stromingen van uiterst kleine macht maar genoeg om het activeren van de CatanDog schijf, die als een passieve resonator fungeert.CatanDog de plaat produceert (of) genereert elektromagnetische en schaal golven door: Professor Jose Luis Arrans Gil.

in Engels
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10996742
Bling vertaler:
Om te beoordelen het vermogen van de CatanDog tag te elimineren vlooien en remmen eiproductie vlo parasitaire aandoeningen voorkomen, waren zes kortharige huiskatten willekeurig toegewezen aan twee behandelgroepen en individueel gehuisvest in roestvrij staal metabole kooien. Drie katten werden elk uitgerust met een CatanDog tag; de andere drie katten waren niet uitgerust met tags en diende als besturingselementen. Na een periode van 42 dagen acclimatisering, elk van de zes katten was besmet met 100, 1-3 daagse post-emergence, volwassen Ctenocephalides felis felis (Bouché) op dag 0, 7, 14, 21 en 27. Vlo eiproductie werd bepaald door het verzamelen en eieren 2, 4 en 6 dagen na elke besmetting opsommen. Levensvatbaarheid van eieren werd bepaald door het plaatsen van 100 eieren hersteld van elke kat in media in een insect fokken kamer fokken en het bepalen van volwassen ontstaan na 28 dagen. Volwassen vlooien werden teruggevorderd van katten 6 dagen post-infestation door grondig kammen elke kat om te verwijderen van vlooien. Om te bepalen als de tags bescherming tegen besmetting geboden, werden de zes katten geplaatst in een 8.53mx4.36 m ruimte met 400 kat vlooien voor 3 h. Katten werden vervolgens gekamd opsommen vlooien te verwijderen. De CatanDog tags had geen significant effect op de eiproductie, ei levensvatbaarheid, en volwassen vlooien geïnfecteerd katten. Bovendien was er geen verschil in het aantal vlooien hersteld van de katten in de vlo-aangetaste kamer geplaatst.
#2391032
Ik geloof er ook niet echt in en ik geloof ook niet in alle andere flauwekul die je beschrijft. Ik wilde het proberen omdat Luna iedere dag wel teken had en ik geen gif wilde geven. Het was een 30 dagen niet goed , geld terug garantie en toeval of niet....ze had geen teken meer. Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken , alleen houd ik het forum op de hoogte. Doe er mee wat je wilt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door