Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door labradorluna
#2370467
Mijn Luna heeft haakwormen. Vanmorgen kreeg ik de uitslag van "het woud"
Ik wilde niet graag ontwormen omdat ik tot na 1 jaar wilde wachten na prednison gebruik.
Haakwormen....klink niet goed als je het zo leest.
Iemand een goed idee welk middel ik moet gebruiken?
Door henneke
#2370516
nou zeg dat is toevallig ( of niet ?) Storm kreeg ik gister uitslag van en ja hoor ook haakwormen , maf zeg ! ik heb Flubenol besteld voor twee dagen dat moet de truc doen  ;) 
ik vind haakwormen ook zodanig akelig als ik erover googel dat ik er ook gif op inzet .
Laatst gewijzigd door henneke op vr 15 jun 2012, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#2379560
Foppe heeft dus weer Haakwormen. De rest van alle honden is vrij, poezen ook en hij heeft ze weer. Flubenol is dat specifiek voor Haakwormen?
Gebruikersavatar
Door kira
#2379651
Is er een specifieke haakworm middel? De vorige keer heb ik milbemax gegeven. In het verleden heeft Fop regelmatig stronghold gehad en ook milbemax (en wellicht nog andere middelen maar dat weet ik niet).

Maar ik vind het vreemd dat de beren die in september 2008 voor het laatst een tabletje gegeten hebben (en kleine beer volgens mij alleen maar begin 2008 toen ze een week of 13 was) iedere keer "clean" zijn en Foppe die de eerste 3 jaar van zijn leven heel vaak is ontwormd (moest voor zijn opleiding en in asiel iedere 3 maanden ook) iedere test bij het Woud positief is op haakwormen. Je zou toch denken dat de andere zich via hem ook zouden moeten besmetten omdat ze hem wel "aanraken".
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door