Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2378554
Oscar heeft plekjes op zijn ellebogen. Ik heb geen idee hoe lang ze er al zitten. Vanmorgen viel me op dat hij zijn poten ter hoogte van zijn ellebogen veel likte, maar dat doet hij nu niet meer. We hebben gister een hele lange wandeling gemaakt, dus dan denk ik ook wel een beetje aan irritatie van een bepaalde plant ofzo. Maar omdat het zijn ellebogen zijn denk ik ook aan (door)lig plekken. Hij ligt meestal gewoon op de houten vloer en hij laat zich altijd als een baksteen vallen als hij gaat liggen.
De plek op de foto is de grootste en meest rode van de twee. Bij de andere is de huid donkerder.

Is dit iets om mij zorgen over te maken? Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2378654
Dat lijkt erg veel op een ligplek  .
Hier ook zo eentje die zich zo laat vallen.
Ik smeer de plekken regelmatig in met Traumeel ,dat helpt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2378735
Likken ze daar ook aan? Hij likt namelijk zijn voorpoten erg veel vandaag. Vooral ter hoogte van die plekjes, maar ook aan de binnenkant, waar ik nog geen plekjes heb gevonden. Ik ga nog eens goed kijken of ik nog iets zie.

Traumeel, kan ik dat bij de drogist kopen? Ik heb alleen arnica spray in huis.
Door pallas
#2378771
Dat zijn heel normale ligplekken. :) Ziet het er rustig uit? Dan komt het likken vast van wat anders. Heeft hij niet  bereklauw of brandnetels) daar krijgen ze bij mij wel jeukende plekjes van op de poten.

Ik zou het even in de gaten houden, als het aanhoud kan je nog gaan smeren met iets verzachtends zoals calendula oid.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2378822
Hm, ik hou niet van ligplekken :(. Krijg gelijk zo'n beeld van hele dikke ontsierende eeltplekken  :-X.

Volgens meneer K likt hij vanwege mogelijke spierpijn, volgens mij likt hij wegens mogelijk brandnetels oid. Hij heeft verder geen plekjes, maar zo af en toe likt hij wel. Zal in beide gevallen met een dag of wat wel overgaan.

Dank allen!
Gebruikersavatar
Door choopy
#2378833
Hier hebben zowel Djilly als Darky ligplekken. Die liggen ook graag op harde ondergronden.
Zolang de plekken rustig zijn, doe ik er niks aan. En zij hebben geluk dat het haar erover heen valt.
Djilly verplichten we wel steeds meer om zacht te liggen, omdat ze ook al een keer een legger heeft gehad. Dan lekt er vloeistof uit het gewricht en wordt een soort zak. Was ook precies aan de kant wat haar favoriete kant is om op te liggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door