Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fester
#237575
Hier even een vraagje geven jullie kip nu gewoon zo rauw? Hoe zit dat dan met samonella? ??? Kan iemand mij daar iets meer over vertellen.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door chooky
#237588
Het maagzuur van een gezonde hond is zo sterk dat geen bacterie (salmonella, e-coli) dit overleeft. Daarom kunnen honden/wolven ook aas, rottende dingen ( :-X ::) 8) ;D) eten zonder daar last van te hebben.
Door Lupa
#237594
ik heb voor je hier opgezocht, het is te veel om het hier te gaan plaatsen
Zoek het woord salmonella en je komt alles tegen wat erover gesproken is
Door Jolly
#237608
ja kipjes gewoon rauw net als al het andere.

Wordt er af en toe zo ziek van he, dat men alleen maar bij KIP denkt aan salmonella, zal ik je eens wat zeggen de meeste salmonellabesmetting komt door chocolade.
Gebruikersavatar
Door chooky
#237618
[quote="Jolly"]
ja kipjes gewoon rauw net als al het andere.

Wordt er af en toe zo ziek van he, dat men alleen maar bij KIP denkt aan salmonella, zal ik je eens wat zeggen de meeste salmonellabesmetting komt door chocolade.


[/quote]

Echt waar?????? Dat wist ik niet. Hoe komt dat? Weet je dat?
Ik wist wel dat niet alleen kip salmonella kan/hoeft te bevatten, maar had nou niet direct aan chocola gedacht.
Door fester
#237624
bedankt voor het reageren. ik ga nu echt rauwe kip geven. ik had eens gehoord van iemand dat zijn hond was dood gegaan omdat iemand hem een rauw stuk kip had gegeven. maar dat zal dan ongetwijfeld iets anders geweest zijn. dus morgen kippen poten op het menu!!!
Door Jolly
#237646
Fester, ik reageerde misschien een beetje hard, maar zo bedoelde ik het niet hoor, ben een heel lief zachtaardig meisje.
Zijn ze honden al wel botten enzo gewend, want lees anders even het brokkendokument in de bieb hier op BP ff door.
Door Lupa
#237649
eerst even in de botten fenomeen verdiepen en vlees, zijn je honden gewent aan vlees? want als ze aan de diarre gaan denkje dat het door de kip komt ;)
Door Jolly
#237652
[quote="chooky"]
Echt waar?????? Dat wist ik niet. Hoe komt dat? Weet je dat?
Ik wist wel dat niet alleen kip salmonella kan/hoeft te bevatten, maar had nou niet direct aan chocola gedacht.
[/quote]

hoe het precies komt weet ik niet, maar over de datum zijnde(en dat kan al met een week over de datum zijn) chocolade repen, bonbons alles wat eigenlijk bewerkt is zeg maar, bevat al snel salmonella. Deze bacterie bevind zich over en in ieder huishouden.
Ik zal je wat leuks vertellen, een collega pluimveehouder, had geen zin om met de overschoentjes, die we toegestuurd krijgen om een rondje mee door de hokken/stallen te lopen zodat er mest aankomt, te lopen en had ze op de kast gelegd, met de datum dat hij ze in moest sturen, had hij ze in de bijgevoegde zakjes gestopt en opgestuurd.
Uitslag; Salmonella POSISTIEF en dat dus van stof op de kast. :o
Door fester
#237657
nee hoor jolly je reageerde niet te hard. ik kan het best wel begrijpen. maar ik had gewoon nog even een zetje nodig. ik vond het gewoon nog een beetje eng. maar mijn honden eten al vers vlees duck ahv vlees/pens compleet, vers kopvlees bij de slachter vandaan vuile pens en koeieribben. dus de ondergrond is goed denk ik
Door Lupa
#237661
kun je niet met vleugeltjes beginnen?
Door fester
#237666
ik heb kippen poten uit de vriezer gehaald zal dat dan te groot zijn?
Door Lupa
#237669
ik kan me niet meer voor de geest halen wat voor honden je hebt :-[ sorry
maar als ze weten hoe ze moeten kouwen moet het opzich toch geen probleem zijn.
ik geef mijn Flatje ook poten en hele ribben, mijn 2 kooikertjes geef ik vleugeltjes anders is het voor hun te veel (vind ik ;D)
Door Lupa
#237683
[quote="fester"]
ik heb 2 flatjes en 3 goldens.
[/quote]
;D ;D ;D ;D
hoe kan ik dat nou vergeten!!!!!! :-[ :-[ :-[ :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door