Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jota
#2365337
Onze Sfida is weer begonnen met eten (zie topic bij Medisch) en stort zich weer vol overgave op de Carnibest  :biggrin2: Wat mij al eerder op viel en nu weer, is dat ze de botscherfjes laat liggen. Krijgt ze nu wel genoeg calcium binnen? Zit er in de Carnibest ook gemalen bot, zodat ze dat toch binnen krijgt?
Misschien een stomme vraag, maar ik vroeg het me af  ::)
Door Mary
#2365597
Mijn katten laten ook wel kleine stukjes bot liggen hoor, niet zo veel, maar het meeste gaat toch naar binnen! Misschien een ander merk proberen?
Mijn ene kat die altijd een kippevleugel kreeg liet altijd een stukje van 3 cm liggen, echt precies elke dag hetzelfde!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2365808
Zo'n klein stukje bot zal het verschil niet maken.
Als het echt veel is dat ze laat liggen, zou je een ander merk kunnen proberen of haar op barf proberen krijgen. Hier laten ze gemalen ook meer liggen dan als ze zelf moeten knagen.
Door fem fatale
#2365842
Als ze hele prooien eten, eten ze ook niet altijd alle botjes op. Bij mij laten ze het borstbeen van een duif bijna altijd liggen, en Plien eet geen schedeltjes.

Ik ga ervanuit dat de natuur het zo bedoeld heeft, dat er af en toe eens een botje blijft liggen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2366619
Ot laat geregeld ook de hardste en grootste stukjes van botfragmenten liggen. Het merendeel van het bot eet ze dus wel op.
Bij mijn weten heeft CB gemalen bot als calciumlevenrancier in hun kvv.
Door Jota
#2366710
Dank je wel Koekje! Geen probleem dus met de inname van calcium  :)
Ben zo blij dat ze in elk geval weer eet en iedere keer wanneer de magnetron opengaat denkt dat er vast wel wat voor haar uit komt  :biggrin2: en er dan lekker tegenaan gaat kroelen.
Door Antheman
#2371559
Hier laten ze de botjes ook liggen. Ik blijf varieren en geef ook KVV, ga er dus vanuit dat alles binnenkomt.
Botjes schuif ik de volgende keer door naar de honden.
Door Nathalie
#2375177
Ik vind ook soms wat kleine botjes in de bakjes.
Aangezien er bij Darf 12,5 % bot in zit en ik maar enkele stukjes terug vind wat ze laten liggen verwacht ik dat het goed zit.
Door Mokaro
#2385272
Grappig...  als beginnende kvv'er is alles nog vrij nieuw voor mij en ik zie o.a. ook dat er botjes achterblijven... vroeg me al af of dit 'normaal'  is?
Door Jota
#2385276
We zijn nu ruim een maand volledig aan de KVV met Sfida en er blijven wel minder botjes liggen dan voorheen.
En waar ik eerst de Tinlo Kip maalde i.v.m. de (soms hele) nekwerveltjes etc, heb ik het gisteren eens gewoon zo gegeven. Geen centje pijn.
Er blijft nog wel wat liggen, maar dus minder dan eerst. Het zal ook wel wennen zijn  :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door