Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#2364475
Wat zouden jullie doen? Ik heb nu een vriezer van 300 liter. Deze is voornamelijk voor de honden en zit vaak goed vol. Nu heb ik gister wat kippen op de kop kunnen tikken, zodat ik nu 80 kilo kip bij kennissen van mij in de vriezer heb. (En gister hadden ze nog 100 kg kip meer liggen waar ik eigenlijk wel belang bij heb, maar niet goed aandurf om gelijk weer alles op te kopen) Maar dit kan natuurlijk niet heel lang en eigenlijk baal ik er ook van omdat ik niet veel contact met hun wil hebben. Ook weet ik niet hoe vaak ik aan koopjes kan komen.
Wel wordt met een week of 3 hopelijk mijn bok geslacht en er loopt hier ook alweer een jong bokje rond.
Zal ik er een tweede vriezer bij kopen?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2364497
tja... na wat ik begreep uit diverse topics kun je niet echt goed aan diverse soorten vlees komen , dus een extra vriezen voor opslag zou dan wel makkelijk zijn.....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2364528
Beter een eigen vriezer dan steeds bij kennissen vlees te laten liggen.
Het hangt er dus vanaf hoe vaak je aan vlees kan geraken of het opbrengt.
Los daarvan: als je vriezer leeg zou geraken kan je hem ook afzetten. De ervaring van velen hier op BP leert echter dat dat niet vaak voorkomt.
Als je vriezer leger wordt, zou het helpen om er flessen met water in te leggen. Dan zou hij minder verbruiken dan zo goed als leeg.
Door tycolaika
#2364662
ik zou een andere erbij halen
hier is het zo hihi , heb ik nu al meerdere xren gedaan
als mijn vriezer vol is , koop ik een nieuwe  ;D heb nu 4 grote vriezers hihi
Door Barbaravh
#2364668
Ik heb toch ook 2 grote vriezers voor 2 honden van 30kg. Ik heb graag voldoende variatie en koop van alles ook voldoende in zodat ik voor een paar maand voorraad heb en niet elke  maand opnieuw rond hoef te rijden.
Tis ook wel handig dat je alles bij je thuis hebt, ik zou ook niet graag hebben dat er vlees van mij bij kenissen ligt.
Door Xada
#2365025
Ik heb er vanmiddag nog een 300 liter vriezer bij gekocht. En ook gelijk de overige kippen. Ik heb nu ca. 130 kg kip voor € 0,99 per kg, Nu kan ik vaker grote aanbiedingen opkopen zonder te denken aan de inhoud van mijn vriezer. In Nederland had ik trouwens maar 1 vriezer, maar wel één van 1600 liter.
Bedankt voor de reacties.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door