Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2359352
ik wil graag 3 dagen gaan barfen en de rest op kvv houden.

nu krijgen ze kvv van lotgering, deze bestelling hebben ze *wild (Fazant,Hert,Lama,Wild Konijn,Haas,lam  15% orgaan,18% botten,67% spiervlees)
*vis (40% Rund,30% Lam,30% Vis,15% extra lamspens  15% orgaan,25% botten,60% spiervlees)
* totaalvoer  45% Rund,30% Lam,25% Kip  (15% orgaan,15% botten,70% spiervlees)
*en totaalvoer eend 50% Eend,50% rund ( 15% orgaan,15% botten,70% spiervlees)

ze krijgen in het weekend vaak een zalmkop, of kippennekken, runderstrot, runderkraakbeen etc.

via de rekenhulp heeft mijn teef zo n 700 gram nodig, ik heb de procenten op 15% vleesbot, 5% groenten, 10% orgaanvlees, 70% spiervlees gezet.  kan dit of is dit te weinig?  ik had nl gelezen in een ander topic dat er in kvv al genoeg orgaan zit waardoor je dat dus niet teveel hoeft te geven in je paar dagen barfen..) maar als ik nu kijk wat ik voer vallen die % orgaan mee in mijn menu wat ze nu krijgen.

ik zou graag bij islamcentrum rotterdam mijn vlees willen halen.  en dan beginnen met jonge geiten ribben, konijn (krijg ik dan een heel bevleesd konijn?) runder pens, sardientjes, lamssnippers.

misschien is het ook een handige toevoeging dat mijn teef half juli ong. gedekt zal worden, moet ik dan ergens extra rekening mee houden?

alvast bedankt!
Door Lizzy
#2359401
[quote="chipjolie"]
ik wil graag 3 dagen gaan barfen en de rest op kvv houden.

nu krijgen ze kvv van lotgering, deze bestelling hebben ze *wild (Fazant,Hert,Lama,Wild Konijn,Haas,lam  15% orgaan,18% botten,67% spiervlees)
*vis (40% Rund,30% Lam,30% Vis,15% extra lamspens  15% orgaan,25% botten,60% spiervlees)
* totaalvoer  45% Rund,30% Lam,25% Kip  (15% orgaan,15% botten,70% spiervlees)
*en totaalvoer eend 50% Eend,50% rund ( 15% orgaan,15% botten,70% spiervlees)

ze krijgen in het weekend vaak een zalmkop, of kippennekken, runderstrot, runderkraakbeen etc.

via de rekenhulp heeft mijn teef zo n 700 gram nodig, ik heb de procenten op 15% vleesbot, 5% groenten, 10% orgaanvlees, 70% spiervlees gezet.  kan dit of is dit te weinig?  ik had nl gelezen in een ander topic dat er in kvv al genoeg orgaan zit waardoor je dat dus niet teveel hoeft te geven in je paar dagen barfen..) maar als ik nu kijk wat ik voer vallen die % orgaan mee in mijn menu wat ze nu krijgen.

ik zou graag bij islamcentrum rotterdam mijn vlees willen halen.  en dan beginnen met jonge geiten ribben, konijn (krijg ik dan een heel bevleesd konijn?) runder pens, sardientjes, lamssnippers.

misschien is het ook een handige toevoeging dat mijn teef half juli ong. gedekt zal worden, moet ik dan ergens extra rekening mee houden?

alvast bedankt!
[/quote]

Onder vleesbot verstaan wij een vleesbot waar 50% bot en 50% vlees aan zit. 15% vleesbot vind ik persoonlijk wat weinig. Aangezien er in deze KVV geen groenten zit, zou ik 10% a 15% groenten geven. Aangezien deze KVV beweerd dat er maar 15% orgaanvlees in zit, kun je in de zelf samengestelde dagen ook wel wat orgaanvlees geven. Je kunt dus bijv. aanhouden, qua percentages: 40% a 50% vleesbot, 10% a 15% groenten, 15% orgaanvlees (inclusief pens) en de rest spiervlees.

Konijn bij het IC is volgens mij heel konijn, zonder huid/haar. Dus dat is meer vlees dan bot.

Tijdens de dracht moet je zeker rekening houden met het menu van je drachtige teef! Zo mag ze de eerste weken niet teveel vitamine A. En heeft ze in de laatste weken van de dracht en tijdens het zogen koolhydraat nodig. Alles wat je weten moet staat hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 164.0.html
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2359550
ik heb de pagina bij mijn favorieten gezet :)
dus het betekend dat ik nu meer vleesbot ga voeren dan spiervlees, en bij de dracht kan ik dat dan omdraaien? (sorry ben er nog niet zo bekend mee haha )
Door Lizzy
#2359813
[quote="chipjolie"]
ik heb de pagina bij mijn favorieten gezet :)
dus het betekend dat ik nu meer vleesbot ga voeren dan spiervlees, en bij de dracht kan ik dat dan omdraaien? (sorry ben er nog niet zo bekend mee haha )
[/quote]

Tegen het eind van de dracht kun je dat zo ongeveer omdraaien ja.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2360289
Het is geen 15% vleesbot maar 15% kaal bot. Omgerekend met het vlees erbij uit de mix dus 30% vleesbot. Dat is ook de reden waarom ik zelf er nog wat vleesbot bij geef.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door