Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2357820
Aangezien onze lieftallige (vraatzuchtige) beagle 3 kilotjes kwijt moet wil ik hem tijdelijk even op een ander menu zetten.
Hij kreeg 2% van zn lichaamsgewicht, maar dit is blijkbaar toch teveel (en al mijn vlees is verpakt op hoeveelheid van 3 honden waarvan er pas 1 is overleden werkt er ook niet echt aan mee) Ik heb dit nu terug gezet naar 1.75% en dan krijgen ze de volgende verhoudingen:
45% vleesbot (kipkk, haasrug, parelhoenkk, eennek, eendkk)
20% spiervlees (geit, kalkoen, paard, hert, rund, lam, schaap)
7,5% orgaan (vanalles van rund, lam en geit)
12,5% pens (dit ook weer door de verpakkingen van ruim 500gram dan is deze verhouding even makkelijker)
15% groente (moet ik nog gaan halen en dan maken)
Als extratje zullen ze een keer een eitje een klein visje of wat joghurt/kwark krijgen.
Ook wil ik alles nu in 1 maaltijd aanbieden ipv 2x dgs voeren, dat (zoals ik het hier lees) zou het hongergevoel een beetje weg kunnen nemen?????
En geven jullie een ei met schil en al??? of alleen de inhoud??? ze krijgen nu altijd met schil en al vinden ze lekker.
Alvast bedankt!!!
Door Lizzy
#2358006
Ik geef ei met schil en al. Je menu ziet er goed uit. Ik denk dat dit best een hoop honger gevoel kan wegnemen. Je kunt altijd nog wat meer groenten en pens gaan voeren en wat minder spiervlees van vooral geit en lam en schaap (dat is vrij vet). En je mag best iets minder dan die 2% voeren, qua hoeveelheid.
#2358297
Ik houdt nu 1.75% aan dus dat moet dan goed komen.
En de groente mag nog meer dan die 15%?? De pens heb ik grotendeels in zakjes van 500-600gram dus dan zitten ze daar al iets boven, dan kan ik dus bv na de pensdag het spiervlees achterwege laten?? Dan houdt ik het spiervlees eerst wel even op paard en hert (heb ik ook het meest van :D)
Door Lizzy
#2358333
[quote="ollybeausteffy"]
Ik houdt nu 1.75% aan dus dat moet dan goed komen.
En de groente mag nog meer dan die 15%?? De pens heb ik grotendeels in zakjes van 500-600gram dus dan zitten ze daar al iets boven, dan kan ik dus bv na de pensdag het spiervlees achterwege laten?? Dan houdt ik het spiervlees eerst wel even op paard en hert (heb ik ook het meest van :D)
[/quote]

Op zich mag je, wanneer een hond echt moet afvallen, tot 20% groenten geven. En je kunt tijdelijk ook best 15% of zelfs 20% aan pens gaan voeren. Ik zou dan wel qua groenten echt goed afwisselen en liefst voer je dan ook biologische pens. Qua spiervlees is paard en hert inderdaad een prima idee. Je mag natuurlijk best ook lam/geit geven, maar dat zou ik dan niet te vaak per week geven. Een hond kan overigens ook niet vet-vrij leven. Dus ik zou ook weer niet te mager gaan voeren. Beter valt je veelvraatje langzaam maar permanent af!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door