Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#2337596
Loes heeft soms dat ze in ene naar buiten wil en hysterisch groen begint te eten. Als er niet meteen gras voor handen is ( de patio is betegeld) begint ze aan mijn planten. Hele rozen heeft ze al opgevroten. Ze zit dan heel erg te slikken, nek strekken, likken.....Ik denk dat ze dan last van zuur heeft of zo. Net had ze het ook weer, ze lag lekker bij me op bed, vliegt in ene overeind, begint te smekken en zodra ze in de patio is vreet ze alle afgewaaid blad van de planten en bomen op  :-X Snel naar buiten en daar heeft ze nog een heleboel gras op.

Nu heeft ze een okugest op en ligt ze weer rustig maar wat kan dit nou zijn en belangrijker moet ik er verder wat mee?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2337606
Geen idee. Mijn vorige bouvier had dit ook en is er oud mee geworden, maar soms kon die van gekkigheid aan een vloerkleed beginnen. De bas van Geer heeft het ook en het is toch een vorm van misselijk worden oid waarbij de hond reageert door excessief te gaan vreten.
Door Lizzy
#2337613
Zoek eens op Whoofer en Sofie van Geer + gras-eten :-X

Ik denk dat het een aanval van misselijkheid/maagzuur is. Maar ik ben er nooit helemaal achter gekomen wat het exact was....... En ook niet hoe ik het kon voorkomen. Of stoppen. Ik wilde een keer mijn bergschoenen aantrekken, veters tot aan de schoen weg. Opgegeten. Door Whoofer :-X
Door pallas
#2337618
Nox doet het ook. Zij heeft dan last van haar maag (maagzuur). Als er geen gras voorhande is geef ik haar wat uit de groentela om te eten, wortel , komkommer, sla enz. Als er maar wat in de maag zit. Dat kan dus ook gewoon voer of snackjes zijn.
Nox is altijd al erg gevoelig op de maag geweest, dus ik sta er niet meer zo van te kijken. Gelukkig eet ze geen dingen op die niet eetbaar zijn.
Door ashley
#2337625
Voer of snacks pakt ze op zo'n moment niet. Het lijkt wel alsof het iets moet zijn waar ze van moet kosten zoals planten en/of gras....Iets onverteerbaars wil ze ook nog wel pakken als ik niet snel genoeg buiten sta met haar.
Door Irish
#2337959
Kaatje heeft het zo nu en dan ook, zo ook vanmorgen weer..
Ik heb haar okugest gegeven, hielp niet, toen peterselie, hielp ook niet. Uiteindelijk gember en toen was het over :)
Door ashley
#2338154
broek schreef: joop doet dat ook die gaat heel de stenen vloer aflikken ik geef dan een stuk beschuit of eierkoek.
De vloer aflikken is iets wat ze dan weer niet doet. En granen is ze overgevoelig voor dus als ik haar dat geef heeft ze vervolgens 2 weken flinke jeuk. Ik hou het er dus maar op dat ik niet weet wat het is en als ze zo een aanval heeft gaan we gewoon met haar naar buiten.
Door nicolette
#2340085
Hi,

Je kan ook binnen van dat kattengras in potje zetten (eten honden dit ook??), zodat er gegeten kan worden als ze misselijk is.

Gr. Nicolette
Door CanisSapiens
#2340612
Bij mijn hond heeft bij dit soort maagproblemen het maagcompositum van groene os super geholpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door