Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door HennyS
#2325127
Ben gisteren met Danger naar de da geweest. De laatste week ging hij steeds meer hijgen. Het enige moment waarop hij dit niet deed was als hij vast lag te slapen. Als ik s'morgens beneden kwam stond hij me al hijgend op te wachten.Niet goed in mijn ogen. Na 3 Leo's met DCM wacht je niet lang af.
Zijn hart is op dit moment meer dan perfect gelukkig, maar er was wel iets raars te horen. Er werd een foto van zijn borstholte gemaakt.
De foto wees uit dat Danger, als ik het allemaal goed begrepen heb, een soort van bronchitis/astma heeft.
Hij is verder niet ziek en gedraagt zich behalve, het hijgen gewoon normaal. Eet goed, poept goed, rent achter de konijnen aan en is zelfs een paar kilo aangekomen, hij is nu ook aan het uitzwaren.
Oorzaak? Een voormalige infectie, longworm ( had ik nog nooit van gehoord) allergisch voor iets, nieuwe ontsteking, trage schildklier of oorzaak onbekend.
Hij gaat nu eerst een wormkuur krijgen en over 6 weken weer 1 in verband met eventuele longworm. Hij krijgt ook medicijnen,Theolair (Theofylline) om zijn longblaasjes wat meer open te laten staan zodat hij wat meer lucht krijgt en niet meer zo hoeft te hijgen.
Er is ook gesproken over een longspoeling, dan kunnen ze iets meer achterhalen, maar dan moet hij ook onder narcose, en daar ben ik niet zo'n fan van.
Vanmiddag naar de da gebeld want hij was zo onrustig, wilde/kon niet slapen. Normaal doet hij een mega middagdut. Vandaag helemaal niet. Vertrouwde het niet dus maar gebeld. Kan een bijwerking zijn, alhoewel dat weer niet in de bijsluiter staat en de da dat ook nog niet eerder had meegemaakt. In overleg met de da besloten vandaag geen pillen meer te geven. Morgen 2 keer per dag 1. Gaat dat ook niet goed, bellen we weer.
Heeft een van jullie ervaring met zoiets ? Tips, aanwijzigingen whatever what. Het schijnt in ieder geval niet zo veel voor te komen.


www.leonbergerdanger.nl
Door sella
#2325974
Theolair geeft humaan hartkloppingen, opvliegers en nog veel meer.
Dus kan me voorstellen dat je hond er onrustig van wordt en zich mogelijk wat opgefokt voelt. De dosis is dan veel te hoog,
Door HennyS
#2326215
@ Elianne
Het is heel goed gegaan vannacht en gister avond. Hij heeft lekker liggen slapen, had ook geen pillen meer gehad.
Vanmorgen 1 pil gegeven en dat ging goed. Gewoon normaal gedrag, een lekkere middag dut gedaan. Afgezien van het hijgen gedraagt hij zich verder gelukkig weer normaal.
@ Sella
Blijkbaar was de dosis inderdaad te hoog. Hij krijgt nu 2 pillen per dag in plaats van 5.



www.leonbergerdanger.nl
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door