Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door CanisSapiens
#2312148
Hoi allemaal, ik heb al flink wat rondgekeken op het forum, en merk dat veel verstand en/of ervaring hebben van en met kruiden of fytotherapie.
Voor mijzelf gebruik ik dit vaak, en met succes. Bijv. speciale thee's.
Maar wat voor een mens kan helpen, hoeft niet perse voor een hond ook te werken, het kan zelfs giftig zijn. Vandaar mijn vraagje, heeft iemand misschien een lijstje van kruiden en planten welke een hond wel mag (of welke absoluut niet)?
Mijn hond heeft nogal vaak last van dingen, en de dierenarts komt dan met allerlei leuke synthetische medicatie, maar daar zijn ook weer bijwerkingen van mogelijk.
Echt iets specifieks ben ik niet naar op zoek op het moment, maar voorbeelden van klavhten zijn: jeuk, allergie, blaasontstekingen, hernia perinealis, nierafwijkingen, .... (hp wordt binnenkort operatief verholpen, dus bijv kruidenhulp ter optimalisering voor de operatie? Of daarna een soort antibiotische werking tegen absessen, enz).
Alle tips zijn heel welkom!
Door nienk
#2313318
misschien kan je bij de opleiding van fytotherapie voor dierenartsen vinden welk boek die gebruiken?

als je hond nogal vaak last van dingen heeft en je een voorstander bent van fytotherapie, dan zou ik op zoek gaan naar een holistisch DA die fytotherapie gebruikt!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2314419
Ehm, daar zijn hele boeken over geschreven........
Een goede is: (Everything you always wanted to know about) Herbs for Pets van Greg en Mary Telford.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door