Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twist
#230432
Ik geef Twist al een paar weken Rodi versvlees. Andere merken kon ik niet vinden. Op de site van Carnibest stond wel dat er een nieuwe dierenarts in Valkenburg zou zijn die het verkoopt. Vanmiddag gingen we in de buurt wandelen en ik wilde wel eens zien waar dat was. Ik loop naar binnen, blijkt dat ik in een keer kon kiezen tussen Carnibest, Energique en Duck!!! Ik koos voor Carnibest, omdat ik door het vele lezen op verschillende forums vast heb gesteld dat de meesten kiezen voor Carnibest als goed versvleesvoer.

Ik wil alleen eens weten hoe jullie, Carnibestgebruikers, die grote worst van 5oo gram is porties verdelen... Ik zou hem door vieren kunnen delen: 's morgens 125 g en 's avonds 125 g. Maar hoe doe je dat met een stevig ingevroren worst ?
Door Francisca
#230433
Wij hebben de kilo verpakking en mijn man zaagt die doormidden met een mes. Er gaat een pond weer in de diepvries.Het andere pond verdeel ik in porties, die ik in de koelkast bewaar. Die kan ik dan ruim op tijd weer uit de koelkast halen zodat het niet te koud is.
Laatst gewijzigd door Francisca op ma 27 dec 2004, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#230441
[quote="Twist"]
Ik wil alleen eens weten hoe jullie, Carnibestgebruikers, die grote worst van 5oo gram is porties verdelen... Ik zou hem door vieren kunnen delen: 's morgens 125 g en 's avonds 125 g. Maar hoe doe je dat met een stevig ingevroren worst ?
[/quote]
Ik geef geen Carnibest,maar wanneer ik 1 groot blok ijs heb met aan elkaar gevroren kip of kalkoen onderdelen,dan laat ik het net zo lang ontdooien totdat ik 't uit elkaat kan trekken en voor 1 dag porties kan inpakken.
Ik zou 't zelfde met die worst doen,laat uit de vriezer en kijk of je er morgenochtend met 'n mes plakken of porties van kan snijden en dan ook voor 1 of dagen tegelijk weer opnieuw inpakken en in de vriezer.
Geeft echt niet als 't 'n beetje ontdooid is en opnieuw invriest.
Door tessa
#230443
even een half uurtje uit de vriezer leggen en dan met een (brood)mes doormidden snijden, daarna weer terug in de vriezer ;)
Door ine
#230474
Anita, als jouw hond dagelijks 250 gram krijgt, is er toch helemaal geen probleem? ;)
Je laat het ontdooien en bewaard de helft in een afgesloten bak in de koelkast voor de dag erna!
Valkenburg heeft toch ook Bandit?
Door Twist
#230503
[quote="202spots"]
Ik geef geen Carnibest,maar wanneer ik 1 groot blok ijs heb met aan elkaar gevroren kip of kalkoen onderdelen,dan laat ik het net zo lang ontdooien totdat ik 't uit elkaat kan trekken en voor 1 dag porties kan inpakken.
Ik zou 't zelfde met die worst doen,laat uit de vriezer en kijk of je er morgenochtend met 'n mes plakken of porties van kan snijden en dan ook voor 1 of dagen tegelijk weer opnieuw inpakken en in de vriezer.
Geeft echt niet als 't 'n beetje ontdooid is en opnieuw invriest.
[/quote]

Ik durf dat toch niet goed aan. Ik zou dat voor mezelf ook nooit doen: ontdooien en weer invriezen.
Ik zal toch mijn man moeten vragen om het broodmes te hanteren!
Ine: ik heb geen Bandit gezien, en ken het ook niet.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#230510
[quote="Twist"]
Ik durf dat toch niet goed aan. Ik zou dat voor mezelf ook nooit doen: ontdooien en weer invriezen.
Ik zal toch mijn man moeten vragen om het broodmes te hanteren!
Ine: ik heb geen Bandit gezien, en ken het ook niet.
[/quote]

Jij bent ook geen hond ;). Maar de bedoeling is niet om het helemaal te ontdooien maar een héél klein beetje. Een uurtje uit de vriezer, in stukken snijden en weer in de vriezer.
Maar de tip van Ine is voor jou ook heel goed bruikbaar ;).
Door diana
#230514
carnibest is na ontdooien
2 dagen goed te houden in de koelkast .
dus je kan met 1 verpakking 3 dagen doen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#230588
Met een gewone zaag kun je het heel makkelijk, terwijl het hard bevroren is door de midden zagen.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 28 dec 2004, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#230733
Gewoon 1 kilo laten ontdooien en de rest in de koelkast bewaren,geen probleem toch ;)
Door Marion
#230879
Haha ik ook ;D Op hoeveel forums staat deze vraag ;D ;D ;D
Ik zou het dus ontdooien en in de koelkast bewaren, zoals ik al zei is het 48 uur houdbaar in de koelkast, dus geen probleem lijkt mij ;)
Heeft Twist er van gegeten en hoe vond ze het???
Door Marion
#230880
P.s.: Bandit is biologische voeding, 100 % biologisch dacht ik. Sommigen noemen het rijkeluis hondjes voeding maar wij met onze kleine hondjes voelen het niet in onze portemonnee 8) ;D
www.banditvoeding.nl
Laatst gewijzigd door Marion op di 28 dec 2004, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#230959
[quote="Twist"]
Ik durf dat toch niet goed aan. Ik zou dat voor mezelf
ook nooit doen: ontdooien en weer invriezen.

[/quote]Voor een hond maakt dat echt niet zoveel uit hoor, die kunnen heel wat meer bacterietjes hebben dan wij. Weet je dat er honden zijn die bijv. penslappen pas eten als de maden erover kruipen? Of die het vlees een paar dagen onder de grond stoppen en het opgraven en eten als het letterlijk van rottigheid uit elkaar valt? Krijgen ze niks van. Alleen moeten wij dan oppassen als we het evt. moeten aanpakken dat we geen wondjes aan onze handen hebben. Heb daardoor een keer een vette ontsteking opgelopen, nog net geen bloedvergiftiging; zorg tegenwoordig in dat soort gevallen altijd voor handschoenen :-\
Door richard
#230960
P.s.: Bandit is biologische voeding, 100 % biologisch dacht ik. Sommigen noemen het rijkeluis hondjes voeding maar wij met onze kleine hondjes voelen het niet in onze portemonnee

Grote portemonnee? ;D

richard
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door