Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gijsbert
#2304161
Mijn maltezer heeft een tijdje gehoest, raspend lopen hijgen en at vaak haar eten niet op.

2x naar de dierenarts geweest, die constateerde een ontstoken keel en gaf een spuit.

Nu eet ze weer maar ze kucht nog wel.

Net naar de arts gebeld, zij adviseert nog een spuit.
Door Parelridder
#2304165
Geen halsband om (dus bij aangelijnd lopen aan een tuigje), zo nu en dan een lepeltje honing, zachte voeding en rust zijn hulpmiddelen bij het herstel, maar dat hoeft natuurlijk niet afdoende te zijn. Kennelhoest (en zo klinkt de omschrijving voor mij, als niet-medicus) kán leiden tot een longontsteking, dus ik zou niet zonder meer het advies van de arts in de wind slaan. Als je twijfelt over nut of noodzaak van de door haar geadviseerde behandeling - hoewel je je zorgen maakt, anders had je haar er niet over gebeld - zou ik daarover in gesprek gaan met de arts zelf. Zij zal kunnen beargumenteren waarom ze adviseert nogmaals een spuit te laten geven.
Door Gijsbert
#2304354
Vannavond direct een tuigje voor haar besteld bij zooplus. We zullen haar zeker honing geven. Morgen gaat mijn moeder met haar langs de arts, ze zal vragen wat in de spuit zit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door